Viser søkeresultater 1 til 10 av 20
Tråd: Verre av Levaxin
Hybrid View
-
30-08-11, 21:37 #1
Sv: Verre av Levaxin
Takk for svar igjen Anisa. Å ta medisin om kveld synes jeg også virker mye greiere. Og det hadde passet meg mye bedre som person.
Har testet positivt på laktoseintoleranse Spirea - men bruker allikevel endel melkeprodukter innimellom uten at jeg merker noe spesielt så kan ikke skjønne at det skulle gå så galt. Men takk for forslag
Får se hva legen tenker rundt dette. Ha god kveld.
-
31-08-11, 12:25 #2
Problemet med lactostintoleranse er at tabletten er dekket med et laktoselag. Hvis du har lactoseintolerasne vil magen din har problemer med å bryte ned dette lactoselaget og du vil kun ha en delvis virkning av medisinen din. En delvis virkning vil være betydelig værre enn ingen virkning fordi den T4 som slippes løs i blodet ditt vil bidra til å supprimere din TSH som igjen vil føre til reduksjon av din egenproduksjon. Da vil du føle deg sykere enn du gjorde før. Du bør skaffe deg thyroid eller lacttosefri levaxin.
-
31-08-11, 22:31 #3
Hei igjen. Legen tenkte det samme som dere, at det kunne ha noe med lactosen. Fikk resept på Armour heldigvis. Er nesten litt redd for å starte etter å ha kommet
mer tilbake til mitt vanlige dårlig fungerende nivå uten medisin. Selv om jeg forstår at jeg er heldig som har en lege som skriver ut en slik resept. Ser det ikke er noen selvfølge etter å ha lest innlegg her. Har fortsatt tenkt å ta salivtest men tror jeg bestiller den Anisa anbefaler -Comprehensive female panel. Mye kroner å spare i forhold til BMlab. Er det å få sendt den tilbake med ekspresspost - noen som vet. Hilsen Ninna
-
01-09-11, 09:12 #4
"Most Laboratory Test kits can be shipped to anywhere in the world. If outside of the U.S. you will be required to pay for return postage. There is an additional shipping charge to ship outside of the U.S. and Canada. Test kits must be received by the lab within 30 days from collection for the results to be accurate." > http://www.integrativepsychiatry.net...formation.html
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
01-09-11, 11:52 #5
Hei igjen. Kikket på linken fra Anisatil Integrative therapy ang. fraktkost mv. Er det noe tollkostnader el. mva ved kjøp av testkit mon tro.
Det fordyrer jo en del.
Var på posten for å høre på pris på ekspresslev. til USA, postdamens forslag var veldig dyrt. Det holder kanskje med a-post. Takknemlig for svar.
-
01-09-11, 21:37 #6
Hei Ninna!
Tilbake her etter et ganske langt opphold som aktiv bruker av forumet. Har også fått byttet brukernavn idag av ulike årsaker. Har lest igjennom tråden her og stoppet opp når jeg ser at du tester positivt på laktoseintoleranse og allikevel bruker endel melkeprodukter. Du kjenner ikke meg - men veldig opptatt av ernæring, vitaminer og mineraler, balanse i mage/tarmfunksjoner for å få på plass alt det andre. Nesten som Biola reklamen - om magen ikke funker - funker ikke resten heller. Vær obs på at du kan gjøre skade i mage/tarmflora selv om du ikke umiddelbart har symptomer på laktoseintoleransen. Du aktiverer da hele tiden immunsystemet ditt fra stoffer det reagerer på og setter kroppen i en stadig alarmberedskap - og det er jo ikke så bra.
Jeg opplevde som deg tiltagende problemer med levaxin - fra å venne meg til medisinen (stadig hodepine, intense muskelsmerter osv.) - og ble ikke bra. Jeg er også lactoseintolerant og etterhvert også blitt tatt på alvor med tanke på binyrer. Ikke helt skakke men godt nede i referanseområdet. Alt ble på en måte bedre når dette ble håndtert - les medisinert. Mulig du har skrevet om det andre steder men har du fått svar på kortisolnivåene dine? DHEA, østradiol og andre gonadehormoner? Bør sjekkes før levaxin påbegynnes (for sent) og iallefall når behandling ikke virker. Om du har for lave kortisolnivåer vil det uansett medisin begrense effekten. T3 er en kraftig stressor for binyrene om disse er slitne.
Ser du har fått Armour og håper det hjelper deg. Regner kanskje med at du har lest om reformuleringen av Armour og at dette heller ikke ernoe vidundermedisin. Uansett inneholder Armour cellulose som bindestoff og mange som ikke klarer å bryte ned dette - nesten på samme måte som laktoseintolerante ikke bryter ned laktosen i Levaxin. Husk å tygge tabletten så endel taes opp i munnslimhinnene. Om du ikke har hentet den ut ennå - ville det kanskje være bedre å hente ut ERFA på respeten - inneholder ikke bindestoffer kroppen har vansker med å bryte ned. Hertoge anbefaler også ERFA som førstevalg for tiden.
Vet ikke hvilken lege du har vært hos men noe som skurrer litt her.
Du får Armour fordi hun tror det kan være noe med lactosen (antagelig etter at du har bragt det opp!!), men kan ikke gi deg en salviakortisoltest? Kanskje ikke helt bevandret i å behandle komplisert hypotyreose når Levaxin ikke funker på første forsøk og du blir bra av en daglig medisindose. Har denne legen noe peiling på Armour? Synes jo det er litt merkelig at du ikke først har fått tilbud om laktosefrie Levaxin – om det er lactosen som er problemet event. med tillegg av T3? Dette er på en måte standard behandlingsmåte i Norge. Jeg sier ikke at dette er rett og at det ikke kan gjøres anderledes, kanskje ikke er riktig for alle, men har legen din peiling? Har hun lest sin "Egil Haug". Misforstå meg rett. Står selv på ERFA og har ingen prinsipielle motargumenter mot tyroider men om du "kunne klart deg" med rett "syntetisk" behandlet av en som skjønte hva h*n drev med ville det vært å foretrekke - iallefall for lommeboka. Selv her inne bør vi ikke glemme at veldig mange blir faktisk bra med Levaxin eventuelt med tillegg av Lio (t3) om de har en lege som forstår hva det dreier seg om (men vi treffer antageligvis ikke alle disse her inne.) Sier heller ikke at dette gjelder deg. Mener bare at standars behandling skulle vært ordentlig gjennomført først - deretter kontrollert av endokrinolog - om man fremdeles ikke ble bra eller bedre innen rimelig tid skulle tyroider vært forsøkt. Og hadde man da hatt en spesialist som "ga" opp hadde det kanskje også vært lettere å få refusjon for tyroidbehandling. For det blir dyrt!!
Selv jobber jeg sammen med to som ren T4 behandling fungerer utmerket på. De kjente ikke til Sonjas - og har aldri hatt behov for å søke mer informasjon om sykdommen. Så "heldige" er ikke vi.
Det jeg egentllig kanskje forsøker å si er at legen som skal behandle din hypotyreose er like viktig uansett hvilken medisin du bruker. Du er et stykke på vei med resepten. Du kan få mye støtte og gode råd om tyroider her inne men helt klart en fordel uansett om legen er kjent med medisinen og ikke bare skriver den ut. Jeg kan jo ta feil, og håper det.
Jeg skulle ønske fastleger uten skikkelig kompetanse og interesse hadde "gitt opp" mye før i behandling av hypotyroide pasienter der Levaxin ikke fungerer og sendt pasienten videre. Mange (gjelder kanskje også deg) blir holdt på en kunstig lav dose Levaxin for lenge og kommer derfor aldri over terskelnivå for å få biologisk respons av medisinen. Dette gjelder også ikke syntetisk medisin. Les denne linken.
Uansett lykke til med Armour og håper jeg ikke har vært for "negativ" - det er ikke meningen.
H :-)
-
02-09-11, 10:56 #7
Takk for flott og tankevekkende innlegg Rexxy 69. Noe av det du nevner ang. medisinering har jeg gjort meg egne tanker rundt, så det er godt når noen andre uttrykker det så klart som du. Synes ikke du er negativ.

Angående laktose har jeg holdt meg helt vekk 8 måneder uten at jeg kjente noen merkbar endring. Startet i sommer på lavkarbo ¨for å se om jeg fikk noen utslag helsemessig, og synes det er krevende å lage gode og "fete"nok retter helt uten melkeproduktene. Erfaring så langt er positiv med lavkarbo, har gått ned noen kilo også, selv om det ikke har vært noe viktig for meg. Holder meg også unna gluten , har fått fastslått intoleranse der, så det er mye som skal passes på.
Har ikke fått svar på spyttprøve enda, er spent på det, men alt jeg har lest ang. slitne binyrer synes jeg stemmer veldig godt. Har vært gjennom tøffe år, og hatt mye indre stressfølelse på grunn av det. Har vært mye utmattet og helt avhengig av å hvile flere ganger om dagen. Har lavt blodtrykk og lav puls. Har trent regelmessig men sjelden følt meg oppkvikket etter trening. Mens har vært sjelden og sparsommelig i mange år, har fått hyperpigmentering i huden i tillegg de fleste andre psykiske og fysiske symptomer som nevnes ved binyrestress. Har også sett noen steder at dårlig fung. binyrer medfører liten intoleranse for alkohol og problemer med å komme seg etter jetlag. Det er meg i et nøtteskall. Tåler veldig lite alkohol(forsåvidt ikke noe problem), verre at å reise med fly virkelig er en påkjenning for hele systemet. Tar dagesvis å komme seg. Jaja, ikke mening å klage, men synes det er så flott å få respons, og spennende at andre gjenkjenner og gir feedback
. Ninna
Lignende tråder
-
Alvorlig allergi som bare blir verre og verre.
Av Hild Adelen i forumet Sykdommer og tilstander som utvikles PÅ GRUNN AV lavt stoffskifteSvar: 11Siste melding: 28-11-10, 19:08 -
PMS - Verre av hypotyreose?
Av Carro i forumet Mage/tarm/urinveieSvar: 6Siste melding: 08-02-10, 14:16 -
Verre ved mensen!?
Av Evamol i forumet Høyt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 03-04-08, 20:25 -
Verre av levaxin ?
Av Feiga i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 2Siste melding: 09-06-05, 10:07

Svar med sitat

Bokmerker