Viser søkeresultater 1 til 10 av 125
Threaded View
-
11-10-09, 09:35 #11
Thyrotropin?
Leser akkurat denne artikkelen i VG hvor det står om thyrotropin:
Jeg mister uvanlig mye hår og har gjort det i lengre tid nå. Øyebryn har jeg nesten ikke fra før av heller, så det vet jeg ikke om jeg mister. Stoffskiftet har også vært for lavt over like lang tid. Kan det være jeg mangler thyrotropin? Nå har ikke jeg studert dette emnet så nøye, men jeg kan ikke huske at jeg har hørt om det før. Fant en forklaring på thyrotropin her:TYNT OG LIVLØST HÅR: Jern er viktig for tilveksten av hår. Tynt hår kan skyldes jernmangel. Om du mister mye hår oppå hodet og øyenbrynene tynnes ut, kan det skyldes mangel på thyrotropin-frigjørende hormon. Andre tegn på inaktivt thyrotropin er tørr hud, trøtthet og vekttap.
TILTAK: Du kan foruten jernrik mat også spise jerntilskudd i form av tabletter. Thyrotropin-mangel kan oppdages ved en blodprøve og bøtes på med erstatningstabletter.
http://www.onlineordbog.dk/wordnet/n...ng_hormone.phpJeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.
Lignende tråder
-
Flere kjendiser med hypothyreose
Av Blondie i forumet Nyttige linkerSvar: 7Siste melding: 09-12-13, 20:22 -
Jeg har struma,knutestruma i halvekjertelen og svulster i den andre halvdelen.
Av skaye i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 75Siste melding: 07-01-10, 17:12 -
Andre i Bergen med hypothyreose?
Av maika i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikereSvar: 0Siste melding: 15-04-09, 22:06 -
Stoffskifte og andre sykdommer
Av Persa i forumet Lavt stoffskifteSvar: 3Siste melding: 03-02-09, 21:43

Svar med sitat

Bokmerker