Viser søkeresultater 1 til 10 av 82

Threaded View

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    midt-norge
    Alder
    45
    Meldinger
    92

Standard Cortef og bivirkninger.

Hei

Jeg har nå begynt på Cortef. 5 mg morgen og midt på dagen. Det hjelper på huden og indre uro og jeg sover som en stein etter at jeg begynte på de, blodsukkeret er også mer stabilt. Problemet mitt er at jeg blir så utrolig tåkete i hodet av dem, klarer ikke tenke klart. Vil helst bare sove, og det går jo ikke. Er det flere som har opplevd dette? Tenkte å redusere dosen til2,5 mg x 2 og se om det bedres.

I dag var jeg hos lege på Balder klinikken og fikk også foreskrevet Erfa som jeg skal starte med etterhvert. 30 mg hver morgen. Er spent på hvordan dette virker. Legen mente at cortef kunne redusere T3 ytterligere og dette var nytt for meg, mulig forklaring på hvorfor jeg blir så trett og sløv av cortef? Er det noen bivirkninger av Erfa ? Mange her har vel brukt begge deler samtidig.
    Videre skal jeg bytte ut p piller med naturlig østrogen og progesteron tbl( svindyre...)

Legen mente det var for liten effekt av å smøre seg med progesteronkrem. Jeg ble veldig forvirret, har jo lest mye om hvor bra disse kremene er!? Er det slik at hormonbalansen vil rette seg når binyrer og stoffskifte faller på plass, slik at man kan kutte ut hormontilskudd( østrogen og progesteron)?

Legen mente videre at mine binyrer i følge kortisol i spytt ikke var så ille. Kan man da likevel ha slitne binyrer? Jeg opplever å så mange symptomer selv om målingene ikke er helt på bunn( lavt bt, svimmelhet, fatigue og hyppig vannlatning etc.) Blir så forvirret av det jeg leser og føler ennå ikke jeg har kommet til en lege som kan dette 100%..

Håper noen av dere med erfaring kan gi meg noen gode råd på veien mot å bli frisk.
    Sist endret av Admin; 18-08-11 kl 09:03 Begrunnelse: Innlegg delt inn i mindre segmenter

Lignende tråder

1. Hva er binyretretthet?
    Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 21
    Siste melding: 19-05-13, 15:27
  2. Binyretretthet???
    Av Aud. i forumet Dagboker
    Svar: 12
    Siste melding: 19-05-13, 15:27
  3. Frisk fra binyretretthet?
    Av BeritM i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 04-05-10, 13:27
  4. Har jeg binyretretthet?
    Av Gekko i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 7
    Siste melding: 25-03-10, 10:20
  5. Binyretretthet - hydrokortsonkrem?
    Av Rufus i forumet Hydrocortison
    Svar: 14
    Siste melding: 29-09-09, 17:49

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg