Viser søkeresultater 171 til 180 av 354
-
09-11-10, 17:21 #171
Sv: Æsj... dette har vært en veldig dårlig uke
Håper du blir mer stabil snart, Rufus
Det er slitsomt at formen varierer fra dag til dag, og ingenting er forutsigbart. Kjenner meg litt igjen. Tror en del av min variasjon skyldes syklusendringer. Merker også at jeg kan bli sliten dagen etter jeg har gjort "for mye". For å bli kvitt/minske syklus problematikk (pms fra eggløsning og utover) har jeg i dag begynt på Cerazette minipille. Har ikke den helt store troen på at jeg slipper unna uten bivirkninger men det er verdt et forsøk for å slippe pms.
-
09-11-10, 17:46 #172
Heia BeritM

Ja, jeg har sett at smgj (tror jeg?) bruker den og er fornøyd. Har på en måte satt hormonstopp, jeg nå. Men om det ikke har bivirkninger og hjelper på syklusen skal jeg nok vurdere det. For syklusen setter veldig preg på formen min fortsatt selv om jeg merker det er bedre enn før. Jeg får følge med dine erfaringer.
Tror at "noe" skjedde med doseringen min halvannen uke side slik at jeg ble mer underdosert. Kommet meg litt ovenpå, men kanskje skyldes denne voldsomme svigningene jeg opplever disse dager at jeg har vært litt ustabil i dose? Vet ikke. Svigningene er større enn vanlig, synes jeg.
Men ellers så er jo "variasjon" så og si mitt mellomnavn. Får vel bare glede meg over at jeg gjennomsnittlig ligger på et høyere funksjonsnivå enn tidligere. LItt mager trøst på dårlige dager.
Håper at Cerazette gir positiv effekt for deg. Følger med
-
09-11-10, 18:08 #173
Har søkt litt på Cerazette på nett og ser at erfaringene er veldig ulike. Noen kjempefornøyd, andre ikke. Akkurat når det gjelder p-piller tror jeg det er veldig store variasjoner mht hva som passer for en. Om jeg er heldig, mister jeg mensen totalt
og får jevn hormontilstrømning gjennom hele syklusen
. Noen risikerer motsatt å få mens hele tiden. Ellers kan man få kviser, vektøkning.... you name it. Men jeg prøver en mnd eller to, for jeg er så dritt lei av væromslaget som kommer fra eggløsning og utover. Har EN fin uke etter mens, så begynner styret. Om Cerazette ikke funker, er jeg innstilt på å prøve et annet merke. På det nivået jeg er mht pms, hjelper hverken nattlysolje, ekstra magnesium e.l. Akupunktur hjalp en del forsåvidt, men det er dyrt og tidkrevende i lengden.
Når det gjelder formvariasjonen din, får vi håpe at den skyldes underdosering, slik at det "bare" er å komme opp i rett dose igjen... Kan jo også være noe med vinteren? Høres uansett ut som du vil gjøre riktig i å øke dosen.
-
09-11-10, 18:33 #174
Ja, det som står på nett om cerazette er er veldig "enten eller". Men det som er en fordel uansett, om man får den til å funke - er at den ikke er østrogenbasert... Eller - KAN være en fordel. Det spekuleres jo om østrogendominans og hashimoto's har en sammenheng.
Jeg fikk IKKE kviser og IKKE vektøkning (har fått vektøkning av å SE på p-piller med østrogen. 20kg på 2 år da jeg var 17-19....!!!)
Gi den 3mnd om du ikke får direkte negative virkninger og se hva du synes.Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
09-11-10, 20:30 #175
Jeg likte også tanken om at den ikke er østrogenbasert. Har lest mye negativt om østrogendominans. Så vidt jeg har skjønt er Cerazette kun progesteronbasert. Progesteronkrem er jo bra for de av oss med binyretretthet, så jeg syntes det hørtes positivt ut (selv om det sikkert ikke kan sammenliknes?).
Gikk på Diane for mange år siden, og gikk opp i vekt. Om jeg gjør det nå, slutter jeg med en gang. Men godt å høre at du ikke har noen bivirkninger. Får kanskje gi det tre mnd om ikke det kommer noen fremtredende bivirkninger.
-
09-11-10, 20:44 #176
Det er progesteron og det er progesteron (gestagen)... I disse pillene er det syntetisk da, og vistnok ikke bioidentisk. Så om det gjør riktig nytte i kroppen på alle måter vites ikke. (les: neppe)
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
11-11-10, 17:51 #177
Ble enig med legen om å teste for Candida igjen
Ja. Vært til legen. Ikke store nyhetene. Jeg ble enig med legen om å teste for Candida igjen. Selv mener jeg at magen er "fin", men jeg merker jo at jeg er oppblåst i magen enkelte dager, og da særlig på de dårlige dagene. Men jeg er jo så vant til det. Og magen var ofte oppblåst i årene før jeg ble syk også. Ja, ja. Kan alltids gjøre det og kjøre en ny nystatin-kur om det skulle være behov for det... Nå er jeg inne i en motløs periode igjen. Blir satt ut av å ikke være bedre enn jeg er. Det er ikke så enkelt å tenke positivt når alt er tungt. Blir stresset av å skulle tenke positivt og være glad når det ikke er så mye grunn til det. Binyrene, tenker jeg - de blir jo verre om en depper... Ond sirkel.

Føler på mange måter at jeg er der jeg var for ett år siden. På økende dose Thyroid og høy dose hc. Så skjedde det at jeg kom for høyt, gikk ned, kom for lavt og så er det opp igjen. Jeg kan ikke fortsette i en slik runddans. Så på den måten er det vel riktig at en kikker etter andre ting som spiller inn (som mage og intoleranser). Jeg tror vel det først og fremst handler om binyrer. Men jeg kan jo ikke vite om det også er andre ting inne i bildet. Er rådvill for tida.
Skal ta noen flere tester for egg -og melkeintoleranser igjen (spiser mye egg/melk og har reagert litt på det før). Men ærlig talt, hvor mye spiller det inn....?
Så skal jeg teste magnesium og div andre mineraler.
Men jeg kan fortelle en god ting og det er at binyrene mine nok har det litt bedre. Trenger ikke spise så ofte lenger. Før måtte jeg ha mat gjerne hver time, nå kan det godt gå lenger mellom måltidene. Det er jo en liten lettelse, da.
-
11-11-10, 18:14 #178
Sv: Ble enig med legen om å teste for Candida igjen
Oj. Jeg skjønner vedlig godt frustrasjonene dine Rufus. Men du har vært lenge syk. Og du var veldig syk. Så kanskje må du bare være veldig tålmodig? Kanskje tar det like lang tid å bli frisk som du var syk?
Jeg har også hatt en sånn nedtur igjen. Jeg begynte først for ett par dager siden å skjønne at jeg har presset binyrene litt for mye ved å være flink pike og gå helt ned i bunnen på fysiologisk dose. For lenge. Og den dosen er ikke høy nok for meg nå. Nå har jeg de siste tre-fire dagene økt med 2.5 mg HC til 22.5 mg. Og føler meg bedre. Det er små endringer som gir store forskjeller. Jeg har også gått ned 0.25 grain/15 mg thyroid.
Ja, kanskje er det slike små ting i maten som også gjør de store forskjellene. Jeg er også storforbruker av egg og meieriprodukter, kanskje kroppen min har bedre av å spise annerledes.
Jeg har det som deg, jeg spiser sjeldnere nå enn før. Hele livet har jeg hatt en aggressiv sult som bare er der med et knips. Og da måtte jeg spise, ellers kjentes det ut som om jeg falt om. Nå har det roet seg. Det er helt fantastisk!
Vi får holde på de små fremskrittene, og håpe at de store kommer etterhvert.....• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
11-11-10, 18:24 #179
Hei Rufus!
Ville bare kommentere intoleranser, på Balderklinikken var de veldig opptatt av det i forbindelse med både Hashimotos og slitne binyrer. De mener lekkasje fra tarmen gjør at immunforsvaret angriper også skjoldbrurkkjertelen, og trooor han sa at binyrene også blir mer slitne om vi spiser ting vi ikke tåler.
Jeg testet positivt på eggallergi, selv om jeg aldri har tenkt over det før. Synd, jeg liker egg og det er jo et "komplett" måltid
Skal også unngå sukker, og prøver å unngå gjær, hvetemel og andre raske karbohydrater. Sprekker litt av og til, men har lest 2-3 "hormonbøker" som råder til bruk av progesteronkrem om en har søtsug. Skal visst redusere insulinnivået.
Kan forresten anbefale "From fatigued to Fantastic", "The miracle of bioidentical hormones", og "The hormone solution". Felles for disse tre er at alle anbefaler progesteron til sånn ca. alle....
Beklager Rufus, ble pratesyk her
Formen min blir og saaakte bedre, så litt værre igjen, så det kan være vanskelig å vite hvilken vei det går ;) Men tror litt av grunnen er at jeg gjør litt for mye i forkant av at formen er på plass.
Jobber fullt men merker jeg ikke har så mye liv utenom jobben. Er det slik det skal være? Jeg kan gå på jobb, men ikke så mye mer.....
Det går nok fremover med deg Rufus? Men det er jo mye lettere å merke når det faktisk gjør det, enn ellers... det er en skikkelig tolmodighetsprøve, det her...
-
11-11-10, 19:07 #180
Rufus, føler meg deg, ikke noe gøy når den varige fremgangen lar vente på seg. Blir som deg også litt lei av alt "maset" fra legen om bakterieflora i magen og andre ting som gjør at man blir satt i såkalt ubalanse. Mye av det er sikkert sant, men jeg har ikke merket noe særlig forskjell i formen etter at jeg gikk på antibiotikakur for magen, begynte å ta chrolella eller spise lavkarbo. Dette er sikkert lang tids investeringer som forsåvidt er viktige å gjøre, men det er klart at det er lett å bli lei når man ikke ser resultater. Hos meg lar go'formen også vente på seg. Formen er grei nok til tider men jeg har fremdeles nada lyst til å være sosial eller gjøre så mye annet enn å være i den trygge heimen. Føler at jeg er i en midlertidig tilstand- må jobbe med meg selv for å akseptere at dette ikke bare er noe midlertidig, men at det kan komme til å være slik lenge; bedre enn det var, men en bumpy road. Det er vel realiteten....
Må uansett si at det er bra at du nå klarer å spise sjeldnere- det er jo en kjempefordel i hverdagen!! Også et tegn på at ting er på vei mot normalisering.
Ellers, bare en tanke; har du prøvd kombinasjonsbehandling med Levaxin for å dempe trykket på binyrene? Det er kanskje ingen god ide.... men jeg har hatt en medisinfri dag i dag, og det føles godt for kroppen, som om den endelig kan "puste ut" og slappe ordentlig av. For min del er det kanskje et tegn på at det blir litt mye erfa for binyrene, til tross for hc tilskudd. Men det er kanskje en dårlig ide og sjanse å ta og begynne med kombo behandling.
Lignende tråder
-
Hashimotos og Erfa Thyroid
Av Freya i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 10Siste melding: 19-10-11, 11:36 -
Jeg har sat mig for at jeg vil i behandling med Armour Thyroid.
Av arenys i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 15Siste melding: 21-03-11, 16:59 -
Info til lege om behandling av Hashimotos?
Av Rufus i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 2Siste melding: 09-11-10, 17:47 -
Info til lege om behandling av Hashimotos?
Av Rufus i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 2Siste melding: 09-11-10, 17:47 -
Erfa Thyroid/Hydrokortison i Danmark
Av Gekko i forumet "Naturlig" Thyroid til danskereSvar: 3Siste melding: 15-04-10, 22:09

Svar med sitat

Bokmerker