Viser søkeresultater 1 til 10 av 11
Hybrid View
-
08-08-11, 20:36 #1
Sv: Lavt stoffskifte og språkproblemer
Hej Ingvild
Det du beskriver, er snarere reglen end undtagelsen blandt folk med hypothyreose, og uanset hvad lægerne mener - er det altid resultat af for ringe behandling, dvs. underdosering fra behandlingens begyndelse og underdosering efterfølgende. Og det er i dette tilfælde underordnet om man er i behandling med Levaxin eller Thyroid.
I vores skandinaviske sprogområder er der ikke meget at finde om dette symptom på lavt stofskifte, men hvis du søger på Google.com (engelsksproget) med søgeord: speech difficulties and hypothyroidism eller slow speech in hypothyroidism, vil du finde ud af, at talebesvær er et almindeligt symptom på hypothyreose, og du vil opleve, at du IKKE er senil eller "tilbagestående". Du har "bare" hormonmangel.
Problemet med hypothyreose-induceret talebesvær er, at den har samme fremtidige konsekvens, som talebesvær som følge af en "almindelig" hjerneskade har - uanset årsagen, og metoder til at overvinde talebesvær af hypothyreose - er de samme som man bruger til genoptræningen af hjerneblødning-patienter der har mistet talens brug. Der findes bøger om det, så vidt jeg husker, og det er ALTID en fordel at teste disse metoder, for at mildne talebesvær opstået som følge af undermedicineret (eller ubehandlet) hypothyreose. Det bedste ville (selvfølgelig) være, ikke at være undermedicineret, men det kan være svært at opnå for alle de patienter, der behandles af de mange TSH-tilbedende læger...
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 17Siste melding: 26-05-10, 13:09 -
Lavt blodtrykk pga. lavt stoffskifte?
Av Lene i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 47Siste melding: 30-10-09, 20:53 -
svimmelhet og "lavt blodsukker" ved lavt stoffskifte
Av isa1 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 11-06-09, 19:54 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet TSHSvar: 13Siste melding: 27-10-06, 20:28 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet Høyt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 23-10-06, 22:46

Svar med sitat
Bokmerker