Sitat Opprinnelig skrevet av tussemaja Vis post
fikk brev av legen dagen etter, med beskjed om stoffskifte er for høyt og jeg skal gå ned til en halv tablett daglig..
Så lenge du ikke har noen symptomer på overdosering (bl.a. hjerteklapp, ekstrem svetting, fryse uten grunn) - skjønner jeg ikke hvorfor du skal gå ned. Spesielt siden du føler deg så bra for tida! Og å gå ned til 50 mcgr per dag bare fordi FT4 er litt høy, synes jeg høres ut som en veldig stor reduksjon som med stor sannsynlighet vil føre til at du får tilbake mange av de "gamle" symptomene du har slitt med tidligere...?

Men dersom du ønsker å prøve en liten reduksjon, så finnes det faktisk Levaxin tabletter også på 75 mcgr - synes det er rart at legen din ikke nevnte det (såvidt jeg vet finnes tablettene i styrke 25, 50, 75, 100 og 125 mcgr).

Ellers vil jeg bare nevne at jeg leste litt lenger opp i tråden din, der du og andre har skrevet om endring av brystene etter påbegynt behandling. Jeg har faktisk ikke tenkt over det før, men det stemmer for meg også. Jeg har gått litt ned i vekt det siste halvåret, men brystene har fortsatt samme str (man sier jo at ved vekttap er det der vekta forsvinner først....?). Og de er faktisk strammere i "fisken" og mindre "hengende" enn de har vært på mange år. Men endringene har kommet såpass umerkelig at jeg ikke oppdaget det før nå.