Side 6 av 9 Først 123456789 Siste
Viser søkeresultater 51 til 60 av 86
    Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    70
    Meldinger
    1,362

Standard

Hei Tussa

Det du skriver ligner på mine symptomer da jeg fikk overdosesymptomer uten å ta for mye medisiner. Jeg fikk brystsmerter (og til dels smerter i armer og bein) pluss oppvåkninger med jevne mellomrom hele natten.

At du fryser kommer kanskje av at stoffskiftet har blitt for lavt igjen. Jeg kunne også beskrevet meg selv før jeg begynte med medisiner på samme måten som du gjør. (Jeg fryser ofte veldig mye ennå, men ikke slik jeg gjorde da stoffskiftet var lavt.) Du har T3 på 30% og T4 på 43% hvilket jo ikke er så høye nivåer.

Overdosesymptomer kan du få uten at du tar en reell overdose. Symptomene kommer av at det skjer andre ting i kroppen din som "kræsjer" med hormonene du inntar. Dette er allment kjent blant leger andre steder, mens både endokrinologer og leger her i landet ser ut som spørsmålstegn når de blir presentert for dette problemet. Her er et sitat fra Dr. John C. Lowe i en mail han skrev etter å ha fått presentert dette problemet jeg nevnte ovenfor:

"For most patients such as you, taking a dosage too low to cause overstimulation, symptoms of overstimulation are caused by some underlying factor that interacts with the thyroid hormone. The most commom underlying factors are nutritional deficiencies, a cortisol or some other steroid deficiency, blood sugar dysregulation, and medications that interact with the thyroid hormone."

fra Lie

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    sandefjord
    Meldinger
    133

Standard

Hei igjen til Finn og Lie !

Takk for utmerkede svar ! Ringte med endoen min i dag. På symptomene mine var svaret hans at diare og brystsmerter ikke er relatert til hypothereose. Men han økte dosen min med 25 µ pr uke. og nye prøver skal ikke taes før om tre mnd. Det er vel en fin liten økning?

Jeg har hørt at ferritin skal være over 70 i forbindelse med konvertering av
    ft 4 til ft 3, syntes dere at jeg bør ta et lite jerntilskudd eller gi doseøkningen en tjangs først ?
    Sitatet til John C Lowe tror jeg jeg skal ta med til primærlegen min. Han har nemlig sansen for slike innspill... Not bad at all ???

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Høres fint ut det Tussa, men at diare` ikke skulle være stoffskifetrelatert ?
    Jaja, en vurderingern får han stå for selv.
    Flere typer brystsmerter er iallfall stoffskifterelatert.
    Hjertebank - både ved høy og lav frekvens (dose) og Tiezes syndrom, eller condritis er jo klart stoffskifterelatert. Jeg får dette i fullt mån på Levaxin og på lavdosert Armour. Høy dose er helt avgjørende for at jeg skal bli kvitt det.

Så håper jeg du mener 25µ pr dag

Lav ferritin bør behandles uansett, og jeg har også lest et sted om en som mente at vi burde opp i 70.
    Ta bare ikke Jern og Levaxin samtidig, velg morgen og kveld.

Overdosesymptomene du opplevde vil jeg nok heller beskrive som en reaksjon på at kroppen ikke klarer å ta imot allt enda. Har på følelsen at en økning fører til et visst økt forbruk av stoffskiftehormoner. Noe nytt kommer igang og dette må få virke en stund før en ytterligere økning aksepteres - som vil sette igang enda noe nytt.
    Jeg har også det inntrykk at det er en fordel å gå en stund med en mild reell overdosering.
    En tid etter reduksjonen er iallfall jeg meget stabil.

Så er det vanskelig å råde andre enn seg selv da .......
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    sandefjord
    Meldinger
    133

Standard

Neida Finn...det er 25µ i uka han sa. Altså skal jeg nå ta 100 µ 4 dager og 75 µ i tre dager. Altså annenhver dag. Tror jeg starter med litt jern, men skal ha det i minne å ta det på andre tider av døgnet en Levaxinen. Bruker dosett...ellers går det helt i ball for meg.

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    sandefjord
    Meldinger
    133

Standard

FINN, se her !

Takk for tipset om Tietzes syndrom. Uhyre interresant lesning. Den gangen jeg ble overmedisinert så satte det inn med brystsmerter som også strålte ut i armene, hjertebank og hetetokter samtidig. Hostet mye gjorde jeg også...til tider så jeg spydde og eller brekte meg. Dette endte opp i bæbu- bil til sykehuset, mannen min torte ikke ha meg hjemme. Han var nok redd for hjerteinfarkt. Jeg lå på overvåkning over natten, tok røntgen av lungene, med nåler her og surstoff det...pluss morfin i dobbel dose innabords. Noen dager etter gikk jeg med døgn-EKG. De fant ingenting galt ved meg.

Historien gjentar seg for meg nå....og jeg tenker kan dette være Tietzes ? Symptomene er de samme, trykkvondt i området rundt brystbenet. Her om dagen bemerket datteren min (sykepleier) at brystbenet mitt sto ut, virket hovent.

Nå kommer mitt spørsmål til deg ; vet du hvor jeg kan finne noen forbindelse mellom Tietzes og hypothyereose ? Hadde vært fint å nøste på dette !!

Masekråka

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Kanskje lurt å spørre ham en gang til om den doseringen ? Er jo veeeldig lite med 25µ i uka da.
    Hvis han ikke mente å øke med 25 HVER uke da ?

Tietzes er en plage som mange har og som det ikke finnes botemidler for. Men høyere dosering er tingen, men det tar også fryktelig lang tid å bli kvitt selv om du holder dosen høy lenge.
    Jeg merket også at det flyttet seg noen ganger og at der strålte ut helt under vansre armen, langs de underste ribbeina.

Jeg har også en kul nederst på brystbenet når jeg kjenner etter hardt.

Jeg har lest det et sted og hadde linken, men den funker ikke lenger.
    Skal love å søke litt
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    sandefjord
    Meldinger
    133

Standard

Hei igjen. Du holder koken du og ser jeg. Nei det var faktisk 25µ økning i
    uka !! Dette i tre måneder framover. Så nye blodprøver. Jeg legger meg flat, og gjør som han sier. Så får jeg bare vente og se hva som skjer. Han sa at det noen ganger skulle svært lite til for å treffe rett dosering. Han er heller ikke imot å ordinere andre medisiner dersom han ikke får meg bra ved bruk av Levaxin. Så jeg ser dette ann og faller det i fisk, så lar han meg kanskje "konvertere" til andre medisiner. Begynner å bli vant til denne situasjonen har gått opp og ned siden juni i fjor.....og har blitt litt halvgal av det, men den som ler sist ler best. Og ikke bare det, jeg liker som jenter flest å si; hva var det jeg sa ? tenk å formulere disse ordene til en endo da......

Nattakos

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Det høres jo ut som en bra mann som fortjener en sjanse, men han er også avhengig av tilbakemeldinger på hvordan behandlingen virker.
    Og man skal jo heller ikke finne seg i behandling som fungerer for dårlig.

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    sandefjord
    Meldinger
    133

Standard Lavt stoffskifte. Uføretrygd ????

uføretrygd ????

Finnes det i dette land noen som har blitt uføretrygdet med hypothyreose som årsak ?????

Jeg bare lurer jeg... for når man er på rehab. så virker det som om det er om å gjøre å finne en annen diagnose. Altså ikke eliminere andre sykdommer med sammenfallende symptomer, men helst ha puttet deg i haugen med depresjoner... Er det noe rart at jeg snart er hårløs, slik som jeg river meg i det...

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Buskerud
    Meldinger
    347

Standard

Er midlertidig ufør, men er nok puttet i den depresjons båsen jeg, legene er jo flinke til dette, men trenger jo ikke være så dumt heller da, ingen som kan tvinge i deg medisiner, og leger ved psykiatrien tror jeg er hakket flinkere enn allmenlegene på det med hormoner. Min lege ved psykiatrisk avd mener jeg er deprimert pga av langvarig sykdom, og deter vel egentlig sant.
    Fikk diagnose lavt stoffskifte i slutten av 1999 . Så lenge det er liv er det håp.

Side 6 av 9 Først 123456789 Siste

Lignende tråder

1. Svar: 8
    Siste melding: 24-11-09, 19:47
  2. 7 uker har gått, se nå.
    Av lissi32 i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 22
    Siste melding: 03-04-08, 20:10
  3. Det har gått opp et lys for meg!
    Av LilleTrille i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 22
    Siste melding: 04-09-07, 20:54
  4. Jeg har gått ned i vekt!
    Av Ida i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 23
    Siste melding: 24-05-06, 17:12
  5. Gått på levaxin i tre år, og prøvene har kun vært "ok" en gang
    Av Pinky i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 5
    Siste melding: 20-05-05, 22:08

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn