Viser søkeresultater 101 til 110 av 200
Tråd: Lavt stoffskifte
-
27-09-07, 13:53 #101
Mener du at stoffskifte ofte ikke påvirker yteevnen ved trening n`Finn?
For et år siden gikk jeg lange turer og trente hardt, nå orker jeg ikke kondisjonstrening i det hele tatt.
Ofte er det å gå en liten tur helt forferdelig tungt.
Jeg tenker jo også mye på om det ikke er stoffskifte som er mitt problem(Jeg er på prøvebehandling uten at det slår ut på prøvene).
Det eneste jeg merker etter 4,5 måned er at føttene er varme, sover bittelitt mindre og har noen flere gode dager.
Vil levaxin gjøre at alle mennesker blir varmere og sover mindre? Uavhengig om man trenger det eller ikke?
-
27-09-07, 14:05 #102
Det tar tid å merke forandringer på Levaxin og andre thyroxiner. Det vil ta kroppen lang tid å bygge opp det som har blitt bygget ned.
Noen på forumet kan trene hardt og mye, mens andre er nesten segeliggende. Det varierer fra person til person. For meg er for mye fysisk aktivitet negativt, for jeg brenner fort ut og det tar måneder å bygge meg opp til det nivået jeg hadde før krasjet.Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
27-09-07, 14:20 #103
Stoffskiftet påvirker yteevnen under trening - helt sikkert.
Både for høyt og for lavt stoffskifte vil sette ned yteevnen.
Før jeg fikk diagnose merka jeg stor ustabilitet. Jeg var med i en sykkelgruppe og måtte noen ganger bare ligge bak - orket ikke dra. Noen dager gikk det bra. Så ble jeg skikkelig støl sønn helt uten grunn, og etterhvert så orke jeg ikke lange turer. Så måtte jeg kutte ned på treninga for jeg kom i husbyggerfasen. Etter det kolapsa jeg helt. Enda gikk det mange år før man fant ut at man skulle behandle. Jeg har sett journalen fra den tia, og TSH lå rundt 5 .......
Hvis de bestemmer seg for behandlingslinjen tror at du ma ta alt i riktig rekkefølge - først må du finne ut om thyroxinkilden du bruker tåler så høy dose som er nødvendig for at du skal få igjen ditt gamle jeg - så du kan trene noen harde økter innimellom.
Og innimellom vil du bli treningsmotivert - da er det såklart bare å trene.
En faktor vi også må være obs på er overtreningseffekten, som vi oppnår lettere.
Vi kommer heller aldri inn i et strukturert program - vi klarer ikke følge det fordi vi må ta en ekstra dag pause sånn helt uten en forklarlig grunn.
Men vi kan følge hovedprinsippet å ta mange rolige økter og en og annen hard innimellom greier vi.
Til siste avsnittet, så "alle mennesker" ? Vel, vi er forskjellige da. Noen blir varme, andre ikke.......
"Varme på føttene" som du sier er en subjektiv opplevelse. Våre følelser lurer oss til å tro at vi fryser, men vi kan faktisk ha feber.
Vil du vite noe sikkert om kroppstemp som er relatert til stoffskiftet bør du måle om morgenen før du står opp.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
29-09-07, 14:23 #104
Skjønner jo at jeg bare må ta det litt med ro og lytte til kroppen.
Er det noen som går på prøvebehandling leger enn et halvt år?
Hvis man er usikker på fremgangen er det jo litt vanskelig å vite om en skal fortsette eller gi seg med levaxin.
-
29-09-07, 14:27 #105
Om jeg ikke husker feil er det ikke uvanlig å ta bort medisinene for å se om en blir dårligere. Om det er etter 6 mnd kan jeg ikke svare på desverre, men det var etter 6 mnd på Levaxin de seponerte 50% av medisinen min for å se hva som skjedde da. (Det gikk svært dårlig ;) )
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
06-10-07, 20:51 #106
Hvorfor ville de ta bort medisinene din Ane Ma?
Var det fordi du ikke hadde stor nok bedring, eller bare for at det er sånn det "skal være"?
-
07-10-07, 17:19 #107
Endokrinologen som ikke ville ta meg inn til time hadde sagt til legen at jeg nok bare hadde en forbigående ting med stoffskiftet ;-)
Hilsen Anne Ma
-
22-10-07, 19:47 #108
Tolkning av utvikling før oppstart på levaxin
Er det noen som kan hjelpe meg å tolke disse prøvene?
Fant plutselig ut at det ble tatt prøver av meg i 2002 og det ser vel egentlig ut som om jeg hadde værre prøver da enn nå, selv om jeg bare føler meg dårligere og dårligere...
2002
Fri t4 (15)
TSH 3,01 (0,2-4,5)
T3 2,1 (1,2-2,6)
Ferritin 171 (13-300)
2007 (før oppstart på levaxin)
Fri T4 16 (8-20)
TSH 1,48 (0,2-4,5)
Fritt T 3 5,7 (4-6)
B 12 527 (150-650)
Kortisol 436
Ferritin 46 (13-150)
Kolestrol 3 (1,5-4)
Et annet spørsmål er hvor lenge kan man ha hjertebank etter å ha gått ned på en dose?
Var nok overdosert en god stund.
-
16-12-07, 11:19 #109
Trenger råd/hjelp.....
Jeg begynte prøvebehandling med levaxin i mai.
Grunnlaget for dette var mine symptomer: sover utrolig mye, dårlig konsentrasjon, ømfintlig for lys og lyder og null energi i kroppen.
Legen min så på blodprøver at jeg har utslag på revmatisme og forhøyet prolaktin nivå.
Altså jeg slo ikke ut på antistoffer eller tsh.
Jeg begynte med 25mg om dagen, etter to uker økte jeg til 50.
Fikk litt hjertebank ved oppstart, men dette roet seg. Følte etter to måneder at jeg sov noe mindre og hadde litt mer overskud. Så ville legen i august at jeg skulle øke til 75mg.
Og herfra og utover har det bare vært hjertebank.
På 75 mg var kroppen helt på tur, orket knapt å gå en liten tur og hadde veldig høy puls. Jeg sov mindre, men dette tror jeg skyldtes stresset i kroppen.
Gikk i oktober på en skikkelig smell med en depresjon og angstanfall som var helt grusomt.
I fra slutten av september har jeg gått ned på dose. Først til 50, så til 25 mg om dagen. Men fortsatt har jeg hjertebank, stress i kroppen og mye angstfølelse i kroppen.
Ifølge legen er jeg ikke overdosert og han synes ikke jeg har hjertebank (men jeg hører det jo...)
Hva skal jeg nå gjøre?
Kutte ut levaxin og anta at det må være noe annet som plager kroppen min, eller kan denne hjertebanken ha noe med binyrene å gjøre?
Legen har målt kortisolnivået og det var visstnok greit.
Legen mener fortsatt at det er sannsynlig at stoffskiftet mitt er det som gir meg så mye plager og vil at jeg skal fortsette.
Jeg er så dårlig nå at jeg ikke orker å jobbe i det hele tatt.
Jeg får b12 sprøyter, tar b vitaminer, c vitaminer og multivitamin.
Ferritinen min er på 50, bør denne økes? Gjør man det med jern?
Takker for alle gode tips dere kan komme med?
-
16-12-07, 12:19 #110
Ikke så godt dette da mohaienne.
Det kan jo se ut som at du har problemer som stoffskiftet ikke direkte er årsaken til, men du bør nok holde alle muligheter åpne en stund til.
For å si noe vettugt må flere blodprøver tolkes. Har du tatt noen av disse ?
fT4
fT3
TSH
anti-TPO
kolesterol
karotener
TBG
SHBG
Ferritinen din er høy nok til at den ikke skulle være årsaken alene, men de som er på Levaxin ønsker seg denne over 70.
Hjertefrekvensen styres jo fra det adrenale og Adrenalin påvirker jo hjertefrekvensen og bør kanskje undersøkes ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 17Siste melding: 26-05-10, 13:09 -
Lavt blodtrykk pga. lavt stoffskifte?
Av Lene i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 47Siste melding: 30-10-09, 20:53 -
svimmelhet og "lavt blodsukker" ved lavt stoffskifte
Av isa1 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 11-06-09, 19:54 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet TSHSvar: 13Siste melding: 27-10-06, 20:28 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet Høyt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 23-10-06, 22:46
Svar med sitat
Bokmerker