Viser søkeresultater 21 til 30 av 200
Tråd: Lavt stoffskifte
-
10-05-07, 13:58 #21
Anne Ma, slo det plutselig ut på deg da etter 10 år?
Har du fått hjelp av medisineringen nå da?
Vet stoffskifte ligger i familien, så kanskje jeg skal prøve medisinering en stund for å se om legen fortsatt mener det er riktig etter neste tester.
Måles hydrocortison også i blodet?
-
10-05-07, 19:48 #22
Jeg var kjempe syk "uten grunn", så tenkte jeg at jeg skulle prøve å få litt ekstra energi og sluttet å røyke. Da slo det ut etter noen måneder (røyk holde stoffskiftet kunstig høyt). Jeg har ikke mye bedring, men nok til at livskvaliteten her blitt bedre. Jeg er ikke helt tanketom lenger eller får heller ikke urimlig sterke følelsesreaksjoner, slik jeg gjorde på slutten før jeg fikk Levaxin. Dette forsvant etter et par - tre måneder på Levaxin. Kommer igjen om jeg blir alt for sliten eller stoffskiftet blir for lavt. Men fysikken følger ikke etter ser det ut til. Desverre.. Det skal nevnes at jeg ikke er stabil på dosen min. Det varierer hele tiden, opp og ned.
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
10-05-07, 20:20 #23
Uff da, så synd at du ikke blir bedre Anne Ma.
Kanskje du skal begynne å røyke igjen (ha, ha...).
Får håpe dosen blir stabil!
-
10-05-07, 22:47 #24
Ha ha ha
Jeg har tenkt det samme. Men kanskje litt teit når jeg har holdt meg i nesten 2 1/2 år. ;)
Man lærer seg å leve med det å ikke være frisk, men har ikke gitt opp enda kan jeg skrive under på...
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
11-05-07, 08:45 #25
Du bør absolutt gå gjennom en prøvebehandling, dvs ta stoffskifte medisin i et halvt års tid for å se om det gir bedring. Er overhode ikke farlig.
Det reddet livet mitt.Har "friske prøver" etter norsk standard, men har stoffskifte problem alikevel, fikk reddning hos Dr Oftebro.
-
11-05-07, 08:56 #26
Så godt å høre at det gjelder flere.
Føler jo absolutt at jeg hører hjemme her, så vil legen fortsatt prøve så gjør nok jeg det også!
Hvor lang tid tok det før du merket bedring?
-
11-05-07, 13:09 #27
Umulig å si hvor lang tid det tar. Varierer ekstremt.
Kjenner foresten en som tok en prøvebehandling fordi han hadde symptombilde som passet, men som ikke hadde effekt.Han har ingen bivirkninger, så det er helt ufarlig.
kanskje litt hjertebank vil oppstå nå i begynnelsen av behandlingen.
Og ja,du kan ha stoffskifte sykdom selv om prøvene dine er innenfor det norske gjennomsnittet.
lykke tilHar "friske prøver" etter norsk standard, men har stoffskifte problem alikevel, fikk reddning hos Dr Oftebro.
-
11-05-07, 13:39 #28
Det er rart at leger forholder seg så forskjellig med hensyn til å forsøke behandling. Mine prøvesvar er mye lavere en mohaiennes:
ft4 14 (11-23)
ft3 3,7 (3,5 - 6,5)
Men fastlegen min vil ikke gi behandling ut fra det. Hun har imidlertid besluttet å konferere med en endokrinolog, og henvise til ct av halsen, siden jeg har så mange symptomer derfra. Har tidligere tatt ultralyd og scintigrafi som ikke viste noe unormalt. Alle antistoffer er også sjekket og ok, har jeg fått beskjed om ..
-
11-05-07, 16:29 #29
Enig med Tily her - og sniker inn et lite spørsmål i denne tråden:
Min mor fikk sine prøvesvar idag og de var - ifølge legen - helt fine!
FT4: 10 (9-22)
TSH: 2 (0,01-4)
De er jo langt fra fine, men han mente at siden TSH ikke var høyere så var det ikke behov for behandling.
Jeg mener hun bør få prøve tyroxin, hun er mye sliten og trøtt, i perioder er hun veldig hes og hun går opp i vekt selv om hun prøver å gå ned!
Bør hun ev. prøve en lav dose over en lang periode, eller??
-
11-05-07, 18:29 #30
Tror nok ikke fastelegen min ville ha vært inne på tanken en gang, så det har vel med å gjøre at jeg har gått til en lege som jobber primært med stoffskiftesykdommer.
Han som forsøkte prøvebehandlingen, har han funnet ut hva han feiler?
Tenker jo på om det kan være andre grunner/sykdommer som gir mange av de samme symptomene.
Hva er lav temperatur i kroppen?
Er det normalt å ligge rundt 36,5-3,8? eller er dette lavt?
Lignende tråder
-
lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 17Siste melding: 26-05-10, 13:09 -
Lavt blodtrykk pga. lavt stoffskifte?
Av Lene i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 47Siste melding: 30-10-09, 20:53 -
svimmelhet og "lavt blodsukker" ved lavt stoffskifte
Av isa1 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 11-06-09, 19:54 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet TSHSvar: 13Siste melding: 27-10-06, 20:28 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet Høyt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 23-10-06, 22:46
Svar med sitat
Bokmerker