Viser søkeresultater 1 til 10 av 36
Hybrid View
-
31-10-07, 16:54 #1
Hei smurfine, det har postet flere her med hypo-symptomer og en ft4 på 12.
Kan du være så snill å poste referanseområdet for prøvene, labben elelr sykhuset hvor de gjøres pleier å ha dem på nett.
Før var ft4 10-20 men nå er det ca tre forskjellige, antar at det kommer av at de kjører forskjellige testkits.
Hvis man så regner tallene om til prosent, så skulle man komme omtrent likt ut.
Men den beste metoden ved lavt stoffskifte og tvil er direct dialysis-metoden, den vil ofte vise mye lavere tall hvis den kjøres da. (referanse: diverse srtikler om NTI, samt kommentarer fra Dr.Dommisse) men det får vel ikke legen til , og vet vel ikke heller....
ft4 er et stoffskiftehormon og 12 kan være noe lavt
ft3 er det aktive jhormonet, trenger ref.området også
TSH er et hypoffysehormon og de ser veldig mye etter det, men TSH kan være lavt hvis hypofysen av en eller annen grunn ikke sender ut riktig mengde. Ddens funksjon er å skrike på skjoldkjertelen å sende ut mer hormon.
De med lav TSH pleier å ha større problemer med å få diagnose for lavt stoffskifte. Men antistoffene alene (anti-TPO og TG-antistoff kan få deg til å føle deg skikkelig syk enda de andre tallene er fine, men ikke alle leger tror på det.
Og legene kaller det at vi vil ha det til at vi har lavt stoffskifte med lav TSH for "Hegges hypothyreose"
http://www.uib.no/isf/eyr/2003q2/013981.html og jeg sitter med en kopi av et svar til noen jeg vet om fra legen sin hvor det står som komemntar til en TSH på 3,9 og ft4 på 12 at det er helt normale tall men man kan ikke se bort fra Hegges Hypothyreose, altså hypotyreose med lav TSH.....
Lignende tråder
-
Jeg fikk konstatert lavt stoffskifte i 2005
Av knokkel i forumet Lavt stoffskifteSvar: 72Siste melding: 11-05-13, 22:25 -
Har fått beskjed om at jeg ikke har lavt stoffskifte, men formen min "kræsjet" igjen
Av jolene i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 59Siste melding: 03-09-11, 14:06 -
Kan jeg ha hatt el har lavt stoffskifte selv om det ikke synes godt på prøvene?
Av Aina i forumet Lavt stoffskifte i grenselandSvar: 27Siste melding: 07-10-10, 21:15 -
Har jeg lavt stoffskifte? Hva tror du?
Av tulia i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 29-12-09, 17:25 -
Ny her og tror jeg har lavt stoffskifte
Av marthemaria i forumet Lavt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 12-11-07, 19:24

Svar med sitat
Bokmerker