En stund siden jeg har postet noe her, men en kombinasjon av lite å melde og ferie er grunnen til det

Her er tallene fra den nyeste prøven jeg har tatt:

S-T4 Fritt: 26* (12-22)
S-T3 Fritt: 8,0* (3,1-6,8)
S-Anti-TPO: 117* (0-35) (Litt ned fra forrige prøve)

S-Jern: 18
S-Transferrin: 2,7
S-Kalium: 4,1
S-Magnesium: 0,87
S-Ferritin: 169
S-B12: 458
S-Folat: 27
S-Transferinmetning: 26
S-TIBC: 67
S-25-OH-Vitamin D: 95 (37-131)

Prøven er tatt 1. juli. Jeg gikk da på 100 mikrogram Levaxin sammen og 10 mikrogram Liothyrin.

I store deler av juni var formen veldig bra. Faktisk min beste periode siden sommeren 2009. Dette sammenfalt med at jeg hadde tatt magnesium, D3, K2, Jern og B12 tilskudd i ca 3 måneder og jeg tenkte at dette var nok grunnen til den merkbare bedringen.
Mot slutten av juni merket jeg symptomer, som var vanskelig å tolke om skyldte over eller underdosering (hjertebank, men ikke hyper og samtidig hard avføring ). Jeg bestilte dermed time for blodprøve. Som tallen over viser, så var det en aldri så liten overdose ute og gikk.
Jeg fikk svaret samme dag jeg dro på ferie og hadde en liten konsultasjon med legen og bestemte at jeg skulle redusere noe på medisineringen og ta nye prøver i august.

Jeg går nå på 75 mikrogram Levaxin og jeg har samtidig også redusert Liothyrin til ca 5 mikrogram. Foreløpig har ihvertfall symptomene forsvunnet igjen og jeg føler meg bra igjen.

Jeg rakk ikke å sammenligne de nye tallene med mine gamle prøver før jeg dro på ferie, så jeg gikk igjennom disse forleden da jeg hadde kommet hjem. Til min store forundring ser jeg at tallene er forbausende stabile på de fleste målingene som jern og magnesium m.fl siden siste måling. Det eneste som har hatt merkbar økning siden mars er B-12, selv om den også har synket litt siden forrige prøve. Dette fordi jeg reduserte inntaket av B-12 pga at denne lå endel over på sist prøve. Jern, Magnesium, D3 og K2 tar jeg daglig. B12 ca. annenhver dag.

Jeg var temmelig sikker med meg selv at grunnen til den gode formen i juni og det jeg tror er bedre medisinopptak (som førte til overdosering) var et resultat av tablettknaskingen min de siste månedene. Så jeg regnet med betydelig høyere verdier på det meste. Bortsett fra B-12 så ser det ut som det har hatt null effekt å knaske alt dette. Eller er det noe som jeg har gått glipp av her?

Jeg som knapt nok har puttet i meg en Paracet i hele mitt liv, har nå et arsenal av tabletter og kapsler som må huskes å taes til forkjellig tidspunkt av døgnet alt ettersom jeg putter i meg Levaxin, Liothyrin, mat osv....et sabla puslespill. Hvis noe av dette er bortkastet å ta, så si i fra