Hej Sharon

Vi har allerede "snakket" om din "Lugol-kur" her, men jeg er lige kommet i tanker om noget andet relateret, du måske kan reflektere over i den forbindelse. Forøvrigt relevant for alle med Hashimoto's, mener jeg.

Jeg husker, at jeg har læst omtalen af Black Walnut (Junglans nigra) hvis skaller har angiveligt det højeste indhold af jod, kendt i planteriget. Hvad mere er, viser det sig at denne plante (bl.a. tinktur af skallerne) bruges faktisk til Hashimoto's patienter, på trods af at de ellers advares mod for jodholdige fødevarer/tilskud (hvilket jeg personligt ikke er 100% enig i). Af denne grund synes anbefalinger af Black Walnut til folk med Hashimoto's at være ulogiske, men der er nu en voksende enighed om, at flere autoimmune forhold, herunder Hashimotos sygdom, kan have en bakteriel årsag, og af denne grund kan denne slagkraftig kombination af Black Walnuts indhold af jod OG dennes meget stærke bakteriebekæmpende virkning netop være den rette behandling også af Hashimoto's.

Det er måske værd at udforske videre og her kan jeg godt anbefale Sarah Tomley's artikel som udgangspunkt. Jeg kender Sarah Tomley fra for flere år siden. Hun er journalist og redaktør. Hun er ikke til falds eller til salg og hendes kilder er altid pålidelige. Hun har selv Hashimoto's og hendes interesse for denne sygdom stammer direkte fra hendes egne tiltag for at blive bedre, og fortsat at kunne fungere som privat person og fagligt. Det synes jeg, lykkedes hende fint, nok ikke mindst fordi hun har gravet masser af viden frem og brugt den på hendes egen vej til bedre helbred.

Jeg har hørt og læst om Black Walnut i relation til inflammatoriske sygdomme, autoimmune og infektioner længe før jeg har læst Sarah Tomley's første artikel, men for at spare tid (har en million links og notater gemt for søgning og ikke hele dagen til rådighed ) vil jeg henvise til Sarah Tomley's artikler som udgangspunkt:

Sorry for lidt off topic, men måske alligevel ikke?