Viser søkeresultater 41 til 50 av 187
-
11-10-06, 19:30 #41
Har du blokkerende TRAS?
Legen min sa at det var mulig den ville kunne snu og bli stimulerende.Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
11-10-06, 19:46 #42
Jeg vet ikke, TRAS er en av de testene som aldri er tatt, men som jeg har tenkt å be om nå.
Stoffskifteverdiene mine var ikke typiske i utgangspunktet. Da jeg fikk hypothyreosediagnosen hadde jeg både for høyt TSH og FT4 (6,7 og 21). FT4 har i enkelte perioder vært over 30. Hva dette betyr vet verken legen eller jeg, men det er jo uvanlig.
Jeg har ikke utslag på A-TPO
-
11-10-06, 20:14 #43
Dette ville være perfekt for megAkkurat nå har jeg seriøse anfall av hjerteklapp og sitringer i kroppen etter at TSH er kommet ned i 0,61 og FT4 på 22,2, T3=3,7. Betyr ikke det at jeg tar for mye Levaxin?
Men det betyr på ingen måte at det er det for deg. Legen din vil sikkert ha det på en TSH på 1,5. Noe som er for høyt for meg, men som kan være det beste for deg. Det er akkurat derfor det er så vanskelig med denne sykdommen. Vi trenger forskjellige ting
Noen har det kjempe bra med TSH som ikke er mulig å måle, mens jeg skjelver som et aspeløv om prøvene mine kommer så langt ned. Og det at det er vanskleig å forstå er jo helt logisk, men slik er det bare
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
11-10-06, 20:28 #44
Som n'Finn sier så er det vel ikke det at TSH er lav men at FT4 er blitt for høy for deg og at det er derfor du får hjerteklapp. Jeg tror heller ikke man kan kjenne på kroppen at TSH går opp eller ned.
Øvre referanseområdet for FT4 ligger vanligvis rundt 20-22. Normalområdet for TSH går jo ned til ca 0,5.Desember 05: Graves. April 08: Radioaktiv jodbehandling. Nå lavt stoffskifte.
-
11-10-06, 20:29 #45
Spør om å få en test på anti-TG også da mens du holder på. Mine prøver var heller ikke helt store. ;) Så jeg ba om en sikkelig utredning og fikk det av min nye lege.
Hilsen Anne Ma
-
11-10-06, 22:40 #46
Men det er nok riktig som Kamelona skriver, at legene forkuserer på TSH-verdien når de vurderer dosen.
På en frisk person er det jo TSH som regulerer kjertelens produksjon av T4 og T3 - og THS-verdien blir også regulert etter hvor mye T4 OG T3 som finnes i blodet.
Og det har ingenting å si om kjertelen ikke virker - TSH fortsetter å reagere på T4/T3 innholdet i blodet.
Så da kan man vel vurdere de som bruker thyroxin på samme måten som friske ?
Men når man erstatter kjertelens produksjon av T4 OG T3 med KUN T4 blir forholdet noe anderledes.
For da T4-dosen må være så stor at den erstatter kjertelens bortfall av T3 også - og blir jo T4 litt høyere enn den var - og da blir jo TSH lavere enn det man måler i en normalbefolkning !
Altså skal den kunne være lavere enn den laveste grensa når man medisineres.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
11-10-06, 22:44 #47
Høy TSH samtidig som fT4 er høy kan tyde på en reseptordefekt.
Men i en slik situasjon du var i stoler man ikke på en enkelt måling.
Du burde følge det opp.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
12-10-06, 08:37 #48
Reseptordefekt?
Hva er det?
Dette er innmari komplisert.
-
12-10-06, 09:26 #49
Jeg var litt slurvete. Det finnes mange reseptorer - jeg tenkte på kjertelens TSH-reseptorer. TRAS er forkortelse for : TSH reseptor antistoff. Det er en samlebetegnelse for en rekke antistoffer som går på reseptoren, men på forskjellig måte.
• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
12-10-06, 09:30 #50
Så det du sier er at høy TSH og høy FT4 tyder på at jeg har blokkerende TRAS? Forstår jeg deg rett nå?
Er du lege siden du kan så mye om dette?
Lignende tråder
-
Hvordan fungerer det for sånne som ikke klarer å konvertere all T4 til T3?
Av Vigdis i forumet Thyreoidea-hormonerSvar: 5Siste melding: 12-03-10, 10:46 -
snart "schizofren"--please, hjelp meg....
Av gunnda i forumet Lavt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 19-04-09, 22:34 -
HJELP! Hypothyreose. Nå klarer jeg snart ikke mer....
Av Dolphin i forumet Lavt stoffskifteSvar: 74Siste melding: 08-02-09, 13:04 -
klarer ikke å gå ned i vekt...reductil
Av villemo i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 11Siste melding: 28-05-06, 11:17 -
klarer ikke gå ned i vekt
Av Julla i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 2Siste melding: 09-05-05, 17:58
Svar med sitat
Bokmerker