Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
Threaded View
-
22-07-11, 13:25 #3
Sv: Melatonin, autoimmune sygdomme, fluor, cancer, cortisol-kontrol, jod
Tak rexxy69
Det går nok alt sammen. Men jeg tror, at vi er flere der savner dig. Og x fingre for en bedring.
Jeg tror ikke, at "feilen" ligger i immunforsvaret. Jeg tror at det er ikke nogen fejl, men en normal reaktion på at melatonin er en cortisol-suppressant og det som sker her, kan være at det cortisol der bliver mere af i fravær af melatonin, virker på samme måde som en antiinflammatorisk behandling med steroider som f.eks. Prednisolon.
Det er altså ikke melatonin der får antistoffer til at stige, men underskuddet af melatonin får cortisol til at stige med en slags anti-inflammatorisk effekt på antistoffer - lader det til.
Problemet er blot, at vi kan ikke undvære melatonin, og kunstigt fastholdt, ubehandlet melatoninmangel i rollen som antistof-undertrykker, vil skaffe os yderligere helseproblemer. Det er en vaskeægte "tab-tab" situation og en løsning, der løser et problem (antistoffer), men skaber flere nye. Jeg kan heller ikke få det til at hænge sammen med at pinealkirtlen ganske "naturligt", med alderen mister evnen til at danne melatonin, til der er så lidt af den til rådighed, at det gør nærmest hverken fra eller til...

... og alligevel betyder det ikke, at det får autoimmune sygdomme til at fade ud med alderen. Tværtimod stiger sygeligheden som følge af, at immunsystemet svækkes med alderen, bl.a. som følge af at melatoniproduktionen falder til en brokdel af, hvad den var da immunsystemet var på sit højeste. Så måske - hvis stigningen af de u-ønskede antistoffer er symptom-neutral - burde man acceptere det som en nødvendig onde, mod gevinsten i at kroppen bliver i stand til at bekæmpe andre sygdomme, der ellers ville kunne udvikle sig uhindret...? Særlig udvikling af andre, nye autoimmune sygdomme, sekundære til den allerede eksisterende autoimmun sygdom?• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Amalgam bag epidemien af kroniske sygdomme
Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte og amalgam («kvikksølvplomber»)Svar: 9Siste melding: 22-09-13, 00:02 -
Thyroid Cancer Songbook
Av Anisa i forumet Kreft i skjoldbruskkjertelenSvar: 0Siste melding: 04-03-10, 16:24 -
The Adventures of Follicular Cancer Lady
Av Anisa i forumet Kreft i skjoldbruskkjertelenSvar: 0Siste melding: 04-03-10, 15:35 -
Hudsymptomer er ved interne sygdomme (link)
Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte og hudSvar: 0Siste melding: 17-02-10, 10:02 -
Binyretræthed, søvnmangel, cortisol, melatonin, DHEA m.m.
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 30-11-09, 17:35

Svar med sitat

Bokmerker