Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
Threaded View
-
20-07-11, 18:49 #5
Sv: Finnes det behandling? Høy TSH + Høy FT4
Ikke helt...
Hvilken type TRAS der "aktuelt" er i spil kan man kun bedømme efter forholdet mellem TSH og FT4 samt symptomerne. Man har ikke en målemetode, der skelner mellem den stimulerende TRAS (falsk højt TSH = for meget T4) eller den blokerende TRAS (falsk lavt TSH = for lidt T4), men det vigtigste er at fastslå om man har TRAS-antistoffer da dette vil formidle til lægen, at hvor der er TRAS - kan man ikke stole på TSH-målinger, men bør udelukkende gå efter værdier for FT4 (og gerne FT3). Det er desværre ikke enten eller... man kan have begge typer TRAS, der på skift "forfalsker" TSH til enten for højt eller for lavt, så den syge oplever på skift enten høj og lavt stofskifte, med eller uden perioder med normalt stofskifte imellem disse udsving.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Det finnes flere antistoffer enn anti-TPO
Av rexxy69 i forumet Artikler av rexxy69Svar: 0Siste melding: 27-11-10, 15:54 -
Finnes Erfa 60 mg à 500 tabl?
Av BeritM i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 9Siste melding: 14-06-10, 23:03 -
Finnes det potetgull som er glutenfritt?
Av gutt_81 i forumet GlutenfrittSvar: 4Siste melding: 10-07-08, 19:13 -
Finnes det noe støtte å få til tannbehandling?
Av Stina i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)Svar: 3Siste melding: 01-10-07, 10:28 -
Finnes det leger som vet noe om dette?????
Av mina76 i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 2Siste melding: 13-06-06, 11:50

Svar med sitat
Bokmerker