Viser søkeresultater 1 til 10 av 354
Threaded View
-
14-06-10, 15:55 #10
Selv om det som jeg før har nevnt går riktig veg med meg, sliter jeg for tiden
Selv om det som jeg før har nevnt går riktig veg med meg, sliter jeg for tiden. Dvs. binyrene sliter litt ekstra. Merker det på uvanlig kraftig svimmelhet. Jeg har aldri kvittet meg helt med svimmelheten, men klarer stort sett å holde den under kontroll med hydrokortison. Siste halvannen uke har jeg vært ekstra svimmel og ør. Har vært gjennom mens som alltid setter meg tilbake, men synes likevel jeg ikke har kommet meg helt igjen som jeg vanligvis pleier.
I snart to måneder har jeg holdt på med å redusere Thyroiddosen min. Uten at jeg var klar over det, var jeg kraftig overdosert. Samtidig har jeg økt DHEA og hatt fin effekt av det. Jeg har redusert fra 6,25 grain til 4,25. Har gått ned ca 0,25 grain pr uke. Med unntak av den aller første tiden, har jeg ikke merket noe negativt i forbindelse med dosenedsettelse. Bruker 22,5 mg DHEA. Forsøkte å gå opp til 25 mg forrige uke. Gjorde det noen dager, men ombestemte jeg og gikk tilbake til 22,5. Var ikke i form, og tenkte at jeg kanskje speeder meg litt med å gå opp på DHEA, slik at jeg blir mer hyper i stedet for mindre hyper?
Det eneste jeg har merket mht overdsering er at jeg har vært varm. Og varm er jeg fremdeles, så jeg må fortsatt ned i dose. Husker ikke helt når jeg sluttet å fryse, men det var nok før jeg kom på 4 grain, så jeg tenker at jeg sikkert må ned under 4. Tenker at jeg sannsynligivs ikke får bedring i binyrefunksjonen før jeg er på korrekt dose Thyroid, hverken over- eller underdosert. Jeg ønsker jo å komme dit så raskt som mulig, men kan jeg ha gått ned for fort? Er det det som gjør at jeg sliter nå?
Det er vanskelig - kanskje umulig å vite, og man kan bli litt sprø av å fundere på hva som er årsaken.
Det er ikke det at jeg helt uten energi, jeg er bare svimmel, ør, uvel og har trykk for brystet (ikke nye symptomer, jeg har hatt dem i årevis, de er bare ekstra intense for tida). Er vant til at ting svinger for meg. Og siden jeg har blitt såpass mye bedre, merker jeg de dårlige periodene ekstra godt siden kontrasten blir større mellom gode og dårlige dager.
Men kom gjerne med innspill
Lignende tråder
-
Hashimotos og Erfa Thyroid
Av Freya i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 10Siste melding: 19-10-11, 11:36 -
Jeg har sat mig for at jeg vil i behandling med Armour Thyroid.
Av arenys i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 15Siste melding: 21-03-11, 16:59 -
Info til lege om behandling av Hashimotos?
Av Rufus i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 2Siste melding: 09-11-10, 17:47 -
Info til lege om behandling av Hashimotos?
Av Rufus i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 2Siste melding: 09-11-10, 17:47 -
Erfa Thyroid/Hydrokortison i Danmark
Av Gekko i forumet "Naturlig" Thyroid til danskereSvar: 3Siste melding: 15-04-10, 22:09

Svar med sitat

Bokmerker