Viser søkeresultater 1 til 10 av 354
Threaded View
-
22-04-10, 19:41 #11
Sv: Jeg er nødt til å gå ned i dose på Thyroid
Såfremt de indtagede hormontislkud dækker en mangeltilstand, sker der ikke andet (i forhold til leveren) end det plejer med hormonerne egenproduceret i kroppen. Det kun Thyroid der er doseret lidt over hvad man er vant til at se. Alle de øvrige hormoner inkl. HC er faktisk i alt for små doseringer til at kunne påvirke leveren, selv hvis de betragtes samlet.
Der er masser af andre mulige årsager til ALAT-leverenzymprøven viser forhøjet og i stedet for at cutte hormonerne lige nu, ville jeg insistere på at undersøge andre muligheder først.... mens man endnu har det ok. Skulle det vise sig, at ALAT forbliver høj efter seponering af dine hormontislkud.... bliver du dårlig af to grunde i stedet for en.
Rufus? Kan du poste alle dine ALAT-resultater her, fra første gang prøven var taget? Det er ikke nok at ALAT stiger. Den skal også stige "nok" til at der er grund til videre udredning og som du hører (læser), tvivler jeg på om det er dine hormontislkud som er skurken. Det kræver mindst lige så meget af en lever, at metabolisere proteiner fra en enkelt bøf, eller ½ kylling og spise skal man jo hver dag. Så slå koldt vand i blodet og be`om supplerende prøver på andre muligheder.
Er det på Heggeli du går? Der skulle være en læge, der studerer hos Hertoghe, så vidt jeg husker... Mener at Nora har skrevet noget om det her på forummet.
OK. Hvad kan forhøjet ALAT (leverenzymer) ellers betyde og hvad bør der undersøges, før dit liv skal forringes nok en gang af seponering af din medicinering.... Der må hellere være en god grund til at seponere hormontilskud. I hvert fald bør det ikke gøres, før alle andre muligheder er undersøgt og elimineret...
Jeg har liggende lidt info om netop forhøjede leverenzymer "uden åbenbar årsag". Jeg poster det i Diverse-forummet om 1-½ time. Der kan jo være andre i ikke-syntetisk behandling, der kan komme ud for det samme som du (lægens frygt). Da kan du prøve at se om din ALAT-forhøjelse er alarmerende, om din læge har elimineret andre muligheder, eller om han famler i blinde, stirrende sig så blindt på hormonerne, at han måske overser alt andet. OK?
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Hashimotos og Erfa Thyroid
Av Freya i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 10Siste melding: 19-10-11, 11:36 -
Jeg har sat mig for at jeg vil i behandling med Armour Thyroid.
Av arenys i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 15Siste melding: 21-03-11, 16:59 -
Info til lege om behandling av Hashimotos?
Av Rufus i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 2Siste melding: 09-11-10, 17:47 -
Info til lege om behandling av Hashimotos?
Av Rufus i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 2Siste melding: 09-11-10, 17:47 -
Erfa Thyroid/Hydrokortison i Danmark
Av Gekko i forumet "Naturlig" Thyroid til danskereSvar: 3Siste melding: 15-04-10, 22:09

Svar med sitat

Bokmerker