Viser søkeresultater 1 til 10 av 14

Hybrid View

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Usikker på Erfa-dosis

Sitat Opprinnelig skrevet av Rufus Vis post
    (Må innrømme at jeg hadde liten tro på dette før jeg prøvde )
    Nå! Rufus! Så du havde liten tro på... meg?

Men der er altså ikke en joke. Så mange udsagn hørte jeg, og læste om bedring i almen tilstand, tillige med at flere symptomer og en del mistrivsel forsvandt ved overgangen til aftendosering af medicinen, uanset Thyroid eller syntetisk - at det kan ikke være tilfældigt. Der er også forskning hvor man sammenlignede effekten af behandling ved medicinindtag morgen og aften, selv om målet var blodprøvetal - mener jeg at disse må ledsages af effekten af behandling. En af disse projekter er offentliggjort under overskriften Effects of evening vs morning thyroxine ingestion on serum thyroid hormone profiles in hypothyroid patients og den fulde version her.

Sharon? Jeg fastholder faktisk mit forslag til dig om at flytte Erfa til sengetid. Hvad har du at miste? Hvad har du at vinde?
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    55
    Meldinger
    1,051

Standard Sv: Usikker på Erfa-dosis

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Nå! Rufus! Så du havde liten tro på... meg?
    Ånei, det var ikke manglende tiltro til deg Men jeg hadde mistet tiltro til alle mer eller mindre gode råd for å sove bedre.

Jeg følte at jeg hadde prøvd omtrent "alt" uten effekt. Alt fra å ta hc på kvelden/leggetid, til ikke å ta hc da, ta salt, melatonin, pusteøvelser, legge meg tidlig, legge meg sent, spise et tungt måltid på kvelden, ta mineraler ved leggetid, ulike urteteer osv. Hadde resignert og akseptert at den dårlige søvnen bare var del av sykdommen og noe jeg ville slite med så lenge jeg var syk. Fortsatt er ikke søvnen bra, men altså bedre.

MEN det beste rådet fikk jeg av legen min. Og det var ganske enkelt å gå ned på thyroid-dosen. Overdosering kan gi samme type søvnproblemer som jeg har (våkner ca tre på natta og er våken flere timer). Jo mer jeg har redusert Erfa-dosen, jo bedre har jeg sovet på natta og jo mer opplagt har jeg vært på dagtid. Og jeg er fortsatt overdosert på Thyroid, tror jeg, så jeg går fortsatt ned. Håper søvnen blir bedre og bedre.

PS1: Hvis positiv effekt skyldes bedre opptak på kveld/natt, er det kanskje best å flytte de fleste tilskuddene sine til kvelden? (noe som jeg forsåvidt har gjort - delvis ihvertfall)
    PS2: Var like skeptisk til rådet fra legen

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Danmark, København
    Alder
    50
    Meldinger
    303

Tak for jeres indlæg!

Jeg overvejer at prøve at tage medicinen til om natten - har bare lidt svært ved at overskue, hvordan det spiller sammen med alt det andet, jeg tager. Fx tager jeg pt. probiotic og progesteron samt magnesium til natten.. men jeg prøver at danne mig overblik over, om noget af det kan rykkes til tidligere på dagen.

Håber din søvn vil fortsætte med at blive bedre Rufus

Medlem siden
    Jul 2011
    Sted
    Danmark
    Alder
    45
    Meldinger
    80

Kære Sharon

Så vidt jeg husker, så er det kun jern og calsium du skal tage forskudt for Erfa. Probiotika, magnesium og progesteron burde der ikke være noget problem med

Jeg fik konstateret for lavt stofskifte for snart 3 år siden. Har været på Amour- nu Erfa i lidt over 2 år.

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Danmark, København
    Alder
    50
    Meldinger
    303

Jeg forsøger at holde fokus på TTT disse dage, men det er virkelig svært, da jeg bare får det værre og værre. De sidste 4-5 dage har jeg fået tiltagende trykken for brystet, trykken i hovedet og på ørerne, kraftig (IKKE hurtig) puls, stakåndet, som om det 'presser' op ad halsen - på siderne op mod ørerne, stærk hovedpine og generelt utilpas. Jeg synes, det forværres noget, når jeg er fysisk aktiv - og her taler vi bare om rolig gang, lidt madlavning, oprydning osv. Jeg er slet ikke i stand til at motionere...

Jeg prøver at være tålmodig, men jeg kan ikke lade være med at spekulere over, om jeg får for meget eller for lidt Erfa - eller om det måske er jod-behandlingen, der øger mine antistoffer - og så antistofferne der giver dette ubehag?

Er der mon nogen, der har et bud på, hvordan det føles, når antistoffer stiger?

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Sitat Opprinnelig skrevet av Sharon Vis post
    Jeg prøver at være tålmodig, men jeg kan ikke lade være med at spekulere over, om jeg får for meget eller for lidt Erfa - eller om det måske er jod-behandlingen, der øger mine antistoffer - og så antistofferne der giver dette ubehag? Er der mon nogen, der har et bud på, hvordan det føles, når antistoffer stiger?
    Nøj, din stakkel! Hvor er det urimeligt, at du skal gennem alle disse kvaler.... Jeg har hørt før om folk med høje antistoffer, de nærmest ikke mærkede noget til, mens andre med langt lavere tal for antistoffer, led alverdens kvaler... Det er altså ret individuelt, hvordan inflammationen føles for den enkelte. Formoder jeg.

Hvad med at du tester din jodstatus med en gammeldags "læge-metode"? Det er en metode, der var anvendt af fortidens læger, længe før laboratorieprøver var opfundet, og den gang var der heller ingen "subklinisk hypothyreose" eller autoimmune sygdomme i skjoldbruskkirtlen, fordi sygdommen blev behandlet tilstrækkeligt fra diagnosens dag 1, og uden TSH-testen til at forsinke både diagnosen og behandlingen.

Hvad med, at du stopper med Lugol's opløsning indvortes og i stedet smører 1-2 dråber øverst på låret eller på maven, lige over lysken - og ser hvor hurtigt forsvinder den jod-brune plet efter påsmøringen? Hvis pletten forsvinder hurtigt - betyder det at der fortsat er brug for jod. Jo længere tid det tager, inden pletten er helt væk - jo mindre er jodmangel. Hvis pletten er fortsat synligt, altså gerne noget blegere men ikke helt væk efter 24 timer - betyder det, at der er jod nok i kroppen, og en yderligere tilførsel vil blive en "overdose".
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Danmark, København
    Alder
    50
    Meldinger
    303

Ja, jeg er godt nok også træt af det - og virkelig ved at miste modet. Synes min psyke er ved at blive påvirket nu - får flere og flere episoder med rigtig dårligt humør og bliver mere og mere angst over min krops signaler. Håber snart det vender til det bedre. Det hjælper mig at skrive herinde og få respons - så er det nemmere at 'holde balancen'.

Jeg har forsøgt at søge på nettet efter symptomer på høje antistoffer, men som du skriver, er det faktisk umuligt at finde, da alle vist oplever det meget forskelligt. Det nærmeste jeg kommer det, er bare at der sker en forværring af de symptomer, man normalt oplever ved lavt stofskifte. - De symptomer har jeg jo også - men nu er der bare kommet andre til, der på sin vis minder mig om, når jeg har allergiske reaktioner... Måske høje antistoffer og allergiske reaktioner har noget til fælles... det er jo i begge tilfælde immunforsvaret, der overreagerer...

I stedet for at pille ved min DHEA, Aldosteron og Erfa, vil jeg i første omgang prøve det, du foreslår med joden - og se om det får symptomerne til at aftage. Hvis det ikke gør - og testen viser fortsat jodmangel, så fortsætter jeg jodbehandlingen.

Lignende tråder

1. Årsager til høj dosis Thyroid-S?
    Av FruStration i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 18
    Siste melding: 25-07-11, 11:55
  2. Høj Thyroid dosis !!
    Av iluna i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 12
    Siste melding: 26-07-10, 10:51
  3. Kan ikke øge dosis pga binyretræthed?
    Av Honeyhob i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 13
    Siste melding: 08-01-10, 11:56
  4. Hvor stor dosis?
    Av gitteh i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 1
    Siste melding: 30-08-07, 14:15
  5. Dosis - hvor meget må man øge?
    Av gitteh i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 5
    Siste melding: 12-03-07, 13:07

Søkeord for denne tråden

Bokmerker