Sitat Opprinnelig skrevet av Gypige Vis post
Hej,

Jeg håber at I forstå hvad jeg skriver, selv om det er på dansk

Jeg har lige været hos min læge (går på et ambulaturium på et hospital, Herlev), og fik at vide, at mine tal var gode nu.

Men jeg har det stadig ikke godt. Jeg har ondt i mine muskler og lider af hovedpine, og træthed. Alt sammen startede da jeg begyndte på de "nye" Eltroxin 100 mg.

Da jeg sagde dette til lægen, fik jeg at vide, at det var nok en tilfældighed Men det tror jeg ikke på.

Er der andre der har sådanne bivirkninger ? Håber at høre fra jer.

Mange hilsner fra Gypige
Hei Gypige.
Jeg kjenner flere i Herlev, er altså inneforstått med dialekten
Vi forstår godt - du kan bare skrive av hjertens lyst.

Det er nok en ubredt misforståelse at hvis man ikke har det godt på Eltroxin, så er det noe annet i veien med en. Her brukes mange bortforklaringsmodeller, fra at " det vil nok snart ordne seg" til psykiatri.....

Jeg var tolmodig i 16 år og jeg prøvde Armour helt som siste utvei. Jeg tenkte at "det kan være det samme, dør jeg så dør jeg".
Men det slapp jeg altså

Jeg tror legene vil stå ved sitt valg.
Eltroxin kom jo fra litt før 1980. Til da hadde Armour (lignende) medikamenter vært helt enerådende. Legene valgte å kassere de gamle medikamenter og erstatte dem med "det nye".
Det skulle man jo på den tid.

Det nye besto av kun ett av kjertelens produkter - T4 - syntetisk produsert.
Den gang kaldte man det for Thyroxin, altså -inet som kommer fra Thyreoidea.
Man visste ikke om de andre !
Det er kommet bøker med ny viten siden valget.
Allikevel står man fast ved "sitt" (om det nu var det) valg.

Så skal man jo passe på ikke å skyte på pianisten.
Fastlegene har jo å rette seg etter hva endokrinologen på sykehuset bestemmer.

Jeg vet jo ikke.....
Men overgangen til Armour har bare gjort meg godt.
Ikke alle plager forsvant, men langt de fleste, og de alvorligste er vekk som dugg for solen.

Rent behandlingsmessig skal vi ikke godta at medisinindustrien har så mange lobbyarmer inn i bestemmende organer, at vi som pasienter blir fratatt muligheten til en individuell tilpassing av behandlingen.
For det er DET de har gjort !

Ordet "bivirkninger" liker legene ikke om Eltroxin. De påstår at den ikke har bivirkninger.
Bruk manglede effekt istedenfor.
Det er mer dekkende, for det er jo derfor de plager oppstår som vi kaller bivirkniger.