Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
Threaded View
-
18-07-11, 15:48 #1
Finnes det behandling? Høy TSH + Høy FT4
Jeg er en ung mann på 28 år som i noen år nå har slitt med høyt stoffskifte. Jeg synes det går utover jobb og privatliv da en føler seg varm og føler at en mangler krefter, samt at jeg blir fort varm/uvel når jeg må gjøre noe fysisk - noe som er irriterende når man fra før av er ganske aktiv og trener endel.
På mine "gamle" blodprøver fra gammelt av har jeg hatt en FT4 på ca 14 jevnt over. Vet ikke TSH.
Da jeg begynte å merke problemene gikk jeg og tok prøver og da var FT4 på ca 36 og TSH var steget til 4 - noe som jo er rart da den pleier å gå ned ved høyt stoffskifte. Pga denne snodige kombinasjonen har ikke lege kunne gjort noe og også spesialister har bare konkludert med at prøver de tok av meg var negative og det kunne også bety at de var positive - samt hvis de var positive så kunne de være negative. "Lurer du på mer så ta kontakt igjen." Goddagmannøkseskaft.
Nå i det siste har jeg hatt en god periode, men sliter med overskudd til å gjøre så mye i jobb og familie som jeg ønsker.
Blodprøvene mine ligger på på FT4 på 25.6 og TSH på ca 5. Alle andre verdier er normale. Blodtrykk og hjertefrekvens er tipp topp. 62 over 121 og ca 54 slag per minutt.
Eneste behandling jeg har fått tips om er å ta blodtrykksregulerende "betablokkere" (Pranolol), men jeg er skeptisk til medikamenter og har ikke begynt på disse da de ikke helt kan gjøre rede for de kommer til å bidra med ellers i kroppen, samt at potensielle bivirkininger virket nesten like galt som lidelsen i seg selv.
Noen tips?For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
Lignende tråder
-
Det finnes flere antistoffer enn anti-TPO
Av rexxy69 i forumet Artikler av rexxy69Svar: 0Siste melding: 27-11-10, 15:54 -
Finnes Erfa 60 mg à 500 tabl?
Av BeritM i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 9Siste melding: 14-06-10, 23:03 -
Finnes det potetgull som er glutenfritt?
Av gutt_81 i forumet GlutenfrittSvar: 4Siste melding: 10-07-08, 19:13 -
Finnes det noe støtte å få til tannbehandling?
Av Stina i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)Svar: 3Siste melding: 01-10-07, 10:28 -
Finnes det leger som vet noe om dette?????
Av mina76 i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 2Siste melding: 13-06-06, 11:50

Svar med sitat
Bokmerker