Sitat Opprinnelig skrevet av tcelinet Vis post
men hvordan merkerjeg om jeg blir overdosert da er det hyper symt?
Eneste forskjell jeg merker nå etter levaxin er at jeg orker litt mer, samt går oftere på do, he, he....

takk for tipset om å skrive ned dose og form, skal jeg gjøre ;)

hvordan merker jeg om binyrene ikke orker, blir jeg dævsjuk da?
Min erfaring er at man ikke nødvendigvis merker så lett at man er overdosert, særlig hvis dette er i kombonasjon med dårlige binyrer. Symptomene er mange og like og flyter liksom inn i hverandre. Fra man starter behandling for lavt stoffskifte til man kan ta nye blodprøver bør det gå minst 6 uker. Dette for at den fulle effekten at medisineringen skal kunne synes i blodprøveresultatet. Resultatet i klinikken (altså symptomene dine/formen di) vil det være svært variabelt før du kjenner den fulle effekten av. Første gang jeg startet behandling med levaxin i 95 sa legen til meg et et år ikke var uvanlig, og det stemmer i grunnen godt med mine erfaringer nå etter 20 år med lavt stoffskifte. Mitt råd til deg er å holde deg strengt til en dose i 6 uker, notere reaksjoner og symptomer underveis. Deretter notere prøvesvar og dosering. På den måten vil du lære kroppen din og sykdommen din å kjenne mye bedre. Måten du holder på nå kan kræsje binyrene (erfaring) og du blir gradvis syk av det også, og det kommer snikende som lavt stoffskifte. Du blir ikke plutselig dausjuk;-) Fordi den type binyreproblem vi snakker om her er ikke en diagnose som enda anerkjennes av skolemedisinen og det er derfor vanskelig å kostbart å få hjelp. I motsetning til binyrebarksvikt. Da blir du dausjuk. Med slitne binyrer er du mer en "levende død" hvis jeg kan beskrive det slik.