Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
Tråd: Priser hos privat lege
Threaded View
-
14-07-11, 14:58 #6
Bruker
- Medlem siden
- May 2011
- Meldinger
- 44
Sv: Priser hos privat lege
Jeg velger å oppdatere i denne tråden, siden dette handler litt om legebesøket pluss litt til.

Jeg dro altså til Aleris. Fikk time samme dag. Legen var en ung fyr. Jeg la fram problemet mitt (at jeg har vært hos vikar for fastlege som snakket dårlig norsk, og det viste seg at kun TSH og FT4 var målt, og normale). Den unge legen sa at "her også måles kun de to, for er de normale så har man ikke stoffskifteproblemer (!). " Hjertet sank i meg, men jeg tenkte for meg selv "STÅ PÅ!" , utbrøt et NEI! og holdt et foredrag så det sang etter.
Så hjertet hamret...
Det verste var at han syntes det jeg sa var logisk! Okei, så da var det å be om (kreve) å få tatt det som trengs av prøver. Og det fikk jeg, gitt. Legen sa at han skulle sende meg resultatene i posten, og jeg regnet dermed med at de var i postkassen da jeg kom hjem fra ferie. Det var de ikke... så kanskje var alt normalt, da, og jeg ikke kom til å høre noe. Men nå nettopp ringte jeg ned likevel. Joda, prøvene var fine, bortsett fra én, om lå utenfor referanseområdet. Oj, hvilken en da, lurte jeg. Jeg tok også prøve for diabetes 2, siden jeg har kronisk sopp i underlivet. Jeg er absolutt ikke i risikogruppen livsstilsmessig sett, men det var nå greit å sjekke likevel. Så jeg fryktet at det kanskje kunne være den. Men neida. Det var anti-TPO, det, faktisk. Den har jeg nemlig aldri tatt før, side man som kjent ikke tester den med mindre TSH og FT4 er unormale... Prøven var "litt utenfor referanseområdet." Den var på 600. LITT utenfor referanseområdet, tenk.
I morgen har jeg time hos min nye fastlege, så da har jeg ihvertfall noe håndfast å komme med. Jeg ser jo i forumet her at mange må slite for å få hjelp tross klart unormale prøver, så jeg forventer meg ikke altfor mye. Men nå vet jeg i det minste hva som sannsynligvis forårsaker symptomene mine, siden jeg har lært her at man kan gå lenge med symptomer på hypotyreose på grunn av antistoffer fordi det kan ta en stund før disse påvirker TSH- og FT4-nivåene.
Jaja, da får vi se.
Lignende tråder
-
Er skillet mellom lege og alternativ lege eldgammel?
Av Vigdis i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 0Siste melding: 06-11-10, 12:20 -
Endo og priser
Av Bille i forumet Hos legenSvar: 2Siste melding: 21-07-10, 09:46 -
Priser på Armour
Av Sonja Midtlien i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 2Siste melding: 25-04-09, 15:51 -
Privat endokrinolog
Av Lisbeth i forumet EndokrinologerSvar: 10Siste melding: 27-02-07, 22:07

Svar med sitat
Bokmerker