Sitat Opprinnelig skrevet av tcelinet Vis post
da min er relativ inkompetetent på området søker jeg ny fastlege.... noen som har noen å anbefale, som er go på stoffskifte?!
Hei tcelinet

Håper du får svar fra noen i Østfold. Ellers har jeg selv følt at jeg har måttet lære opp min fastlege her hjemme (Troms). Hvis legen du har nå er en som kan lytte er det kanskje ikke umulig å få god hjelp likevel. Det er egentlig absurd at det er PASIENTEN som må kunne alt om sin sykdom!!

Dessverre er ikke leger opplært til å se hypotyreose i andre sammenhneg enn KUN i den evinderlige blodprøven, så min strategi har vært å sende e-post til legen min med relevante lenker når stadig nye symptom dukket opp.

Nylig ga jeg ham boka "Hypothyroidism Type 2: The Epidemic" dr. av Mark Starr i gave. Her viser forfatteren til bilder som "før i tiden" ga leger en indikasjon på lavt stoffskifte ved å SE hele mennesket i pasienten sin.

Etter å ha lest og funnet ut at jeg hadde fått såpass mange symptom som har relevans til lavt stoffskifte, sendte jeg legen min et brev, for til tross for 6 år på Levaxin og de to siste årene på kombinert Levaxin + Liotyronin ønsket jeg å prøve dissekert tyroxin i håp om å få det bedre etterhvert.

Ihvertfall forsto legen min at jeg ikke gir meg, så jeg fikk resept på Thyroid fra Erfa!! Den venter jeg på at skal komme fram til apoteket som har resepten min.

Håper du lykkes med ny eller "gamle-legen"!