Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
Heisann. Flott at brevet ditt hjalp deg til å få Erfa. Det beviser bare nok engang at det nytter med kunnskap, og at det i høyeste grad er viktig å bruke tid på å forberede legetimen. Særlig for oss med hypothyreose er det viktig å få ting ned på papiret, fordi mange av oss er så tynget av "brainfog"at tankegangen ikke responderer før en tre dagers tid etter konsultasjonen. Snakker av erfaring;-)
Må du virkelig til Tromsø for å få Erfa? Hva med ditt lokale apotek?
Hei Blondie

Jeg bor på Lyngseidet og vi har ikke apotek. Ellers kan apoteket sende medisin i posten. Uansett må apoteket som mottar resepten søke om registreringsfritak. Jeg er usikker på om alle apotek gjør dette.

Brevet hadde jeg grublet lenge på, men som du beskriver hadde også jeg tåkelagt hjerne og visste ikke helt hvor jeg skulle begynne eller hva jeg burde skrive.
Det var derfor en lettelse da jeg endelig fikk boka "Stop the Thyroid Madness" som faktisk gir eksempel på brev du kan skrive til legen.
Alt jeg trengte var å oversette det og gi den "min språkdrakt". Symptomene mange av oss med hypotyreose har står også opplistet i boka, slik at enhver skriver "sine" symptom i brevet.
Dette var utrolig nyttig!!