Hei, Blondie

Så snålt å høre at du har det likedan.. Det er egentlig en liten trøst i det også. Da er det på en måte en naturlig reaksjon fra kroppen min, tenker jeg da...

Jeg tror ikke at de økte antistoffene gjør at jeg føler meg dårligere. Har gått litt opp og ned før, men har aldri merket noe som jeg har satt i sammenheng med høy anti tpo. Jeg liker bare ikke å ha en så aktiv betennelse i kroppen... med alt det kan medføre av andre betennelser.

Joda, tar 200 mcg selen daglig. Det var interessant med økning av antistoffer med Thyroid, jeg trodde at det motsatte var mer vanlig.. Har brukt Erfa i halvannet år og målte antistoffene sist i januar (da hadde de vært lave i godt over et halvt år), så antar at det ikke er grunnen for meg.?

Bruker 5 mg hc. I dag har jeg tatt 10mg som ledd i et forsøk på å se om det kan hjelpe med litt høyere dose. Men jeg blir stadig friskere, gradvis litt bedre for hver måned, så å gå ned på hc-dosen har ikke gjort meg dårligere, tenker jeg. Fortsatt på lav dose Florinef: 0,005 mg.

Når det gjelder doseendringer mht Efra har jeg lært meg til å ikke gjøre store endringer rundt den tiden jeg har eggløsning. Formen er alltid dårlig da (ca en ukes tid), og om jeg får en reaksjon da, kan jeg ikke vite om det er eggløsning eller doseendring som ligger bak evt. dårlig form.

De andre hormonprøvene mine (utenom stoffskiftet) er ikke analysert, så jeg håper de er klare til neste legetime. For jeg lurer jo på hvorfor formen min svinger så voldsomt ihht syklusen min. Ikke sikkert det kun handler om kortisol og binyrer. Mulig at det også dreier seg om nivået av de andre hormonene i løpet av måneden kan bidra til dårlig form. Kanskje noe som kan justeres der?

Ha en god kveld