Viser søkeresultater 1 til 10 av 49
Tråd: Anisa fra Danmark :-)
Threaded View
-
12-07-11, 11:49 #8
Sv: Anisa fra Danmark :-)
Hjerteligt tak for alle tilkendegivelser! I kan end ikke gætte, hvor høj en pris jeg i virkeligheden sætter på denne opbakning.

Det er netop præcis hvad det er: drivkraften som er spiret frem på baggrund af mine egne oplevelser, og selv om jeg har personlige grunde nok til at hade læger, er det først på dette forum, at jeg har erkendt det, og anerkendt min ret til at tage stilling.
Når jeg læser personlige beretninger af unge, modne eller ældre, der enten er på tærsklen til et spildt liv, eller allerede midt i det spildte... vordende mødre uden behandling eller i underbehandling, beretninger om børn og teenagere, der ikke får lov til at udvikle sig i fred og ro, fordi deres læger "venter og ser".... Granvoksne mænd, der bliver lammet af hypothyreose og får ingen hjælp. Unge studerende, der må opgive deres uddannelse pga. THS-styret behandling. Jeg føler deres historier som meget værre end min. Jeg kan overskue til den mindste detalje omfanget af tabene og ulykke, der følger med en ubehandlet eller underbehandlet hypothyreose.... og det gør ondt!
Der er historier der får hjerteslagene til at standse for et øjeblik, og jeg vænner mig aldrig til det, fordi den ene historie efter den anden - berettet af folk her på forummet - oplever jeg som om det var første gang jeg læser en slem beretning. Der er så mange tårer, så mange tavse skrig og bønner, så mange ubesvarede spørgsmål og så traumaer, så mange skadelidte pårørende.... bag hvert eneste ord skrevet her, at disse alene er drivkraft nok, føler jeg. Jeg ville ønske, at jeg var arbejdsfri og velhavende nok til at have al tid i verden der skal til at søge, læse, støtte og viderebringe, hvad der kan føre til lidt eller meget bedring for så mange som muligt. Men jeg har ikke tid nok og dette er faktisk nogle der er superglade for, kan jeg hilse og sige...
....der er folk, som truer, som bebrejder og som gør nar. De vil have, at lægestanden ikke omtales eller omtales kun positivt, at hypothyreose glattes ud, så den ikke virker skræmmende. De vil have at jeg ikke omtaler Thyroid-mediciner og at jeg skal tie om forbindelsen mellem binyrerne og skjoldbruskkirtlen.
Det er heldigvis ikke så tit at jeg modtager den slags kritik, som dog af og til udarter sig til direkte injurier og fornærmelser. Et par gange eller tre om året sker det.... Det er blevet til nogle stykker, da jeg har jo været aktiv her siden 2006. En skønne dag offentliggør jeg alle disse angreb, her og på en særskilt hjemmeside, ordret, med alle navne, adresser og telefonnumre på afsendere fra Danmark, fra Sverige og ja, også fra Norge. Internet er altså ikke så "anonymt" som folk tror....
Jeg har ikke nogen fine fornemmelser fordi jeg betragter disse mennesker som medansvarlige for den lemfældige holdning til hypothyreose og syge af den, den holdning der hersker ude i samfundet, i skolemedicinen, i politik, i medierne og endda blandt mange pårørende. Jeg føler ikke den kritik jeg mødes med, som den var rettet mod mig. Jeg kan ikke tage den ikke personligt. Derimod betragter jeg denne kritik som rettet mod alle os syge og så forsvinder alle mine hæmninger som dug for solen, og så handler jeg.
Men hva'... it comes with the territory, både det søde og det sure. Hav en fin dag
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
En Hashi's fra Danmark
Av bellebellen i forumet PresentasjonerSvar: 21Siste melding: 26-01-11, 15:43 -
Hejsa her fra danmark
Av lilli i forumet PresentasjonerSvar: 1Siste melding: 15-09-08, 22:42 -
Endnu en ny fra Danmark
Av Giaro i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 25Siste melding: 01-08-08, 16:03 -
en ny fra Danmark
Av 78lykke i forumet PresentasjonerSvar: 5Siste melding: 12-10-07, 19:40

Svar med sitat

Bokmerker