Sitat Opprinnelig skrevet av carina Vis post
en længere forklaring fulgte med at mine stofskiftetal jo var meget svingende og at det jo godt kunne vise sig at være et lavt stofskifte - puha jeg ved snart ingenting .
jeg sagde til ham at jeg ærlig talt blev bange for dette at ingen tog ansvar og at min krop var helt udkørt - svaret var ---- ligger der nervøsitet i familien ???? whaaaaaa nu kommer der vel til at stå et eller andet i journalen

der skal søremig et godt helbred til at være syg
Bare for å forklare litt av det kaoset legen prøver å si deg, så er det slik at med lavt stoffskifte følger gjerne lavt kortisol. Og hvorfor er det slik? Jo, det er ganske enkelt slik at binyrene trenger stoffskiftehormon for å produsere kortisol. Noen ganger er det nok å tilsette stoffskiftehormon, så kommer binyrene etter, mens andre ganger må man gjøre noe med binyrefunksjonen før man kan starte å gi stoffskiftehormon, hvis ikke blir man veldig dårlig.

Det jeg ikke skjønner er hvorfor alle som stiller kritiske spørsmål er psykisk syk. Men du er ikke den første som blir "beskyldt" for å være psykisk syk når man "bare"har lavt stoffskifte, og du blir neppe den siste. Vi som stoffskiftepasienter burde bli flinkere å svare på slike usakligheter fra legen. Her er noen forslag til hva man kan si:
Alle som føler seg syk og ikke får hjelp blir fortvilet, det betyr ikke at man er psykisk syk.
Mener du at det er psykisk sykdom å være misfornøyd med eller stille spørsmål ved behandlingen man får, eller ikke får?

Jeg synes iallefall det er flott at du tydeligvis ikke har tenkt å gi deg og at du tar med din søster som er sykepleier til konsultasjonen er et stort pluss. Legen skjerper seg ofte da. Lykke til den 20.juli.