Hei!
det blir ganske urimelig å dømme en norsk organisasjon for det som skjer i et annet land. Min erfaring fra organisasjonsarbeid internasjonalt er at samarbeid gjennom internasjonale organisasjoner er for utveksling av erfaringer. Dette samarbeidet kan ikke påvirke arbeidet i den enkelte organisasjon. I helt ekstreme tilfeller kan styuret i det internasjonale forbundet kritisere nasjonalt arbeid.

Så her er det nopen som retter baker for smed - men kanskje har man det som en oppgave å gjøre livet surest mulig for en organisasjon som NTF som forsøker å gjøre noe for alle med sykdom som vi her på forumet sliter med. I tilfelle kan det bli så destruktivt at ingen lenger vil jobbe med dette? Hva gjør vi da?
Tidligere har enkelte her på forumet tatt til ordet for å danne en ny og egen organisasjon - intet har skjedd?
Så når man ikke har noe bedre altarenativ kunne det kanskje være en ide å bli med i NTF og komme med positive innspill til forbedringer i stedet for å slå ihjel? Det er i alle fall det jeg kan tenke meg.