Jeg kan jo bare svare for meg, og hva jeg vet om NTF er selvopplevd etter kontakt som undrende og meget fortvilt pasient.

Ved hjelp av noen tastetrykk fant jeg at det de opplyste var feil og villedende. Jeg har skrevet at min kontakt foregikk i 2002 (sent på året) og det er ikke lenge siden. Forenigen ble startet på 90-tallet så for å replissere med kråkas språkbruk - hallo ......
Språkbruk jeg synes passer dårlig til å tydeliggjøre saker.

Jeg kritiserer fordi jeg synes ikke det var et forbund for pasienter, men for produsenter og behandlere. Foreningen hadde ingen egen stemme og lyttet for mye til andre enn pasientene.
Slik kan det ikke være, men nå det er mange ting som tyder på en bedring.

Det bør gå tydelig fram hva jeg krititiserer i det som er skrevet.
Ros synes jeg bør komme, men ikke blandet med en sakelig kritikk av ett eller flere aspekter. Det bør gå fram at det ikke er foreningen som sådan, men dens holdniger og handlemåter som kritiseres.
Selvfølgelig må da kritikken rettes mot den som framstår som med lederansvar.

Min kritikk har gått på at moderne komunikasjon mangler og på foreningens solidaritetsproblem.
Det første har bedret seg, men bør bli mye bedre.
Det kan ikke være slik at man kritiserer enkeltpersoner for at kritikk fremføres. Det må foregå på et helt annet plan.

Det andre problemet er verre og har komplisserte forhold.
Det er vanskelig å se at medlemmenes interesse ivaretas og man kan lure på hvor solidariteten egentlig ligger.
Dette fordi det kommer fram at foreningen vil sende info til behandleren som medlemmet ikke får se. Slikt skal ikke forekomme.
Og at man annonserer produsentsamarbeide med en produsent.
Kritikk av produsenten er fraværende samtidig er mye å kritisere denne for.
Måten samarbeidet annonnseres på kan ses i sammenheng med manglende info om andre produsenter.
Info om Armour ville ikke kommet uten kritikk. Det er mange produsenter der ute - ingen er nevnt !
Hele behandlingsapparatet tier om andre medisiner enn Levaxin - derfor er det grunn til å kritisere at samarbeidet med behandlingsapparatet har gått for langt - og på bekostning av medlemmenes interesser.

Kråka avslutter på en måte jeg kan gi tilsluttning til - det er håp i hangande snøre.