Viser søkeresultater 1 til 10 av 51
Threaded View
-
17-12-07, 09:15 #25
SKUFFET OVER nâFINNS PÃ STANDER OM SPONSORINNTEKTER
Jeg er skuffet over at nâFinn har benyttet mitt ønske om julefred til å beskylde NTF for å motta âen stor det av foreningens inntekterâ fra Nycomed Pharma AS, som er den eneste leverandør av syntetisk thyroxin på det norske marked. Det er sjokkerende hvor langt nâFinn er villig til å gå i sine bestrebelser med å sverte forbundet og det arbeidet vi gjør.
Også tidligere har jeg sett insinuasjoner fra nâFinn og andre om at vi skal ha et for tett forhold til legemiddelindustrien, men jeg har trodd at slike halvkvedede viser ville falle på sin egen urimelighet.
Denne siste visen til nâFinn er imidlertid ikke halvkvedet. Det er en direkte, alvorlig beskyldning om at NTF får en stor del av sine inntekter fra Nycomed.
Jeg vet ikke hvilket beløp nâFinn vil anse som âen stor andelâ, men NTF hadde i 2005 og 2006 hvert år totalt vel 3.9 millioner kroner i inntekter. Den største andelen var begge år medlemskontingent, ca. 1.7 mill. Deretter fulgte offentlig driftsstøtte basert på antall betalende medlemmer på ca. 1.3 mill og inntekter fra vårt Landslotteri med ca. 0.5 mill. De øvrige vel kr. 400.000 kommer fra offentlige tilskudd til likemannsarbeid, diverse andre tilskudd og deltakeravgifter.
Nycomed har sponset trykkeutgifter for vårt informasjonsmateriell samt ca. kr. 30.000,- i frie midler. Disse bruker vi til spesielle prosjekter uten at Nycomed har noen innflytelse over bruken. Sponsormidlene utgjør ca. 0,15 % av våre totale inntekter. Det er ikke knyttet noen hemmeligheter til vår pengebruk, og hvis nâFinn hadde tatt seg bryderiet med å spørre (for eksempel ved en telefon til vårt sekretariat eller til meg) ville han fått svar.
Ellers mener jeg at konkurranse er sunt. Hvis det skulle komme andre leverandører av stoffskiftehormoner på det norske marked, vil vi selvfølgelig søke å få til et samarbeid med dem også.
Oppgavene som forbundsleder i NTF står i kø neste år. Jeg kommer derfor ikke til å bruke mer tid og energi på Sonjas stoffskifteforum. Men jeg vil oppfordre nâFinn til først å kontakte meg personlig via sekretariatet hvis han har planer om å gå ut med nye beskyldninger mot NTF.
Nå håper jeg nâFinn vil være i stand til å la julefreden senke seg. En riktig god jul og et godt nytt år med bedre mestring av sykdommen ønskes til alle!
Med vennlig hilsen
Forbundsleder Bente Bakke
Norsk ThyreoideaforbundBente Bakke, forbundsleder i Norsk Thyreoideaforbund
Informasjon om Norsk Thyreoideaforbund
Norsk Thyreoideaforbund og TSH
Norsk Thyreoideaforbund og Armour Thyroid
Lignende tråder
-
Av BenteB i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikereSvar: 33Siste melding: 17-09-10, 10:27 -
Av BenteB i forumet Stoffskifteforbundet (STOFO)Svar: 33Siste melding: 17-09-10, 10:27 -
Norsk Thyreoideaforbund..........
Av Jeanette Ws. i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikereSvar: 9Siste melding: 15-06-10, 10:27 -
Norsk Thyreoideaforbund og Armour
Av BenteB i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikereSvar: 50Siste melding: 18-12-07, 23:25

Svar med sitat

Bokmerker