Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
Hei igjen.
Jeg har ikke så mange kommentarer til de "fine" prøvene dine (verste uttrykket jeg vet) annet enn at du burde få målt blodtrykket ditt i en situasjon som er mindre sressende enn på et sykehus. Jeg har selv slitt med lavt BT og hver gang jeg har målt det på sykehus eller hos lege er det helt perfekt, mens hjemme ligger det på 90/50. Men jeg har blitt tatt på alvor fordi jeg er helsepersonell selv. Selvsagt kan det være slik som Eirin har erfart, men det er greit å utelukke. Du bør også gjøre en innsats for å få opp B12 og jern. Det er bare å starte med tilskudd fordi behandling for høyt stoffskifte kan føre til lavt stoffskifte og med lavt stoffskifte er disse verdiene vanskeligere å få opp. De er ikke bra nok slik de er nå.

Hvor skal jeg måle det da om det ikke er hos legen etc.? Etthvert sted utenfor hjemmet vil jo være en liten stressfaktor . Og pulsen min igår var på 78 når jeg var på sykehuset og den føyk opp til rundt 100 ved midnatt når jeg skulle legge meg ,og da har jeg intak av 240mg betablokkere fordelt utoverdag/ettermiddag. Jeg må jo stole på de synes jeg. Har ikke så mye annet valg. Har tenkt på det jeg også, siden jeg har sett det mye skrevet at jeg skal prøve å få opp de verdiene.