Hei Vigdis

Helt i starten (februar 2005) begynte jeg med Levaxin 50 microgram/dgl. Legen fulgte meg nøye opp ca hver 3.mnd og dosen ble øket til jeg etter ca 9 mndr. endte på 100 microgram/dgl.
Denne dosen hadde jeg holdt fram til mars 2009 da jeg ønsket å prøve kombinasjonsbehandling med Levaxin + Liothyronin.

Med nystartet kombi-behandling gikk jeg ned til 75 microgr. Levaxin + 10 microgram (1/2) Liothyronin.
Etter noen måneder og i samarbeid med legen, øket jeg til 20 microgr. Liothyronin, men beholdt dosen på 75 microgr. Levaxin.

Jeg merket mer energi hele det første året, men så etterhvert kom alle de "nye" symptomene snikende. Nylig var jeg igjen hos legen og etter eget ønske fikk jeg resept på 60 microgr. Thyroid fra Erfa på registreringsfritak.
Samtidig økte han dosen Levaxin til 100 microgr. + Liothyronin 20 microgr. i påvente av at Erfa kommer, men istedet spurte jeg ham om jeg ikke heller kunne deler 75 microgr. og ta 1 1/2 tablett (for å "bruke opp" Levaxinen jeg har).
Han skrev ut resepten på 100 microgr, selv om vi ble enige om å prøve med å dosere daglig med 112,5 microgr. og event regulere så det blir 700 microgr./uke.

Allerede nå begynner jeg å føle at forhøyet Levaxindose + Liothyronin virker bedre enn på lenge.