Viser søkeresultater 1 til 10 av 83

Hybrid View

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Østlandet
    Alder
    54
    Meldinger
    201

Standard

Hei igjen og igjen...
    Da har jeg vært hos legen igjen, han skrev ut Levaxin til meg, jeg fortsetter med 50% sykemelding, og skal tilbake 1/8.
    Skal også ta nye blodprøver, tsh, t3 og t4. Ikke anti tpo.
    Har valgt å vente til mandag med å ta disse, for da tar jeg de sånn ca 8. ;)
    Men burde jeg vente med å ta Levaxin til etter det, eller er det bare å starte. Hvor lenge sitter den medisinen i kroppen?
    Tussemaja

Fikk forresten 100mg, skal ta en om dagen.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    70
    Meldinger
    1,362

Standard Sv: Jeg har "alle" symptomer på lavt stoffskifte, men legen sier prøvene mine er bra.

Hei tussemaja

[QUOTE]
    Sitat Opprinnelig skrevet av tussemaja Vis post
    Hei igjen og igjen...
    Da har jeg vært hos legen igjen, han skrev ut Levaxin til meg, jeg fortsetter med 50% sykemelding, og skal tilbake 1/8.
    Skal også ta nye blodprøver, tsh, t3 og t4. Ikke anti tpo.
    Har valgt å vente til mandag med å ta disse, for da tar jeg de sånn ca 8. ;)
    Men burde jeg vente med å ta Levaxin til etter det, eller er det bare å starte. Hvor lenge sitter den medisinen i kroppen?
    Tussemaja
    Fint at du endelig får hjelp. Du kan bare starte med medisin, men ikke ta den på morgenen før blodprøve. Da blir prøven påvirket.

Fikk forresten 100mg, skal ta en om dagen.
    Skal du begynne rett på 100 µg? De fleste begynner på 50 og går på det en stund og øker deretter.

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Østlandet
    Alder
    54
    Meldinger
    201

Standard Sv: Jeg har "alle" symptomer på lavt stoffskifte, men legen sier prøvene mine er bra.

Sitat Opprinnelig skrevet av Lisbeth Vis post
    Hei tussemaja

Fint at du endelig får hjelp. Du kan bare starte med medisin, men ikke ta den på morgenen før blodprøve. Da blir prøven påvirket.

Skal du begynne rett på 100 µg? De fleste begynner på 50 og går på det en stund og øker deretter.
    Ja, mikrogram står det på de... Skal ta en om dagen.
    Håper jeg blirbra av disse
    Har jo lest masse på forumet, og blir stadig forvirret. Håper jeg er en av de som blir frisk med levaxsin;)
    Ha en super lørdag alle sammen

Tussemaja

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Østlandet
    Alder
    54
    Meldinger
    201

Jada.... Da har jeg fått brev fra sykehuset.
    De skulle prøve å gi meg time før 19/9, men kunne ikke garantere at jeg fikk time da heller :/
    Står i brevet at jeg ikke har krav på helsehjelp fra spesialtjenesten innen en bestemt frist...
    Kjenner jeg ble lei nå.
    Nå har jeg jo begynt på Levaxsin, men legen min vet lite om stoffskifte og har jo derfor sendtmeg videre :/
    Skulle gjerne snakket med noen som har greie på dette og muligens tar flere eller andre prøver enn fastlegen.

En litt oppgitt Tussemaja :/

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    64
    Meldinger
    554

Sitat Opprinnelig skrevet av tussemaja Vis post
    Jada.... Da har jeg fått brev fra sykehuset.
    De skulle prøve å gi meg time før 19/9, men kunne ikke garantere at jeg fikk time da heller :/
    Står i brevet at jeg ikke har krav på helsehjelp fra spesialtjenesten innen en bestemt frist...
    :/
    Hei! Vi som bare har et "vanlig" lavt stoffskifte er nok ikke prioriterte pasienter i spesialisthelsetjenesten, dessverre. Jeg fikk også et lignende svar da jeg ble henvist til thyreoideapoliklinikken på Aker sykehus. Disse pasientgruppene er prioriterte hos dem:

Pasienter med stoffskifteutløste øyeproblemer
    Pasienter med høyt stoffskifte
    Gravide med stoffskifteproblemer
    Pasienter med knuter i tyreoidea eller subakutt tyreoiditt
    Pasienter med lavt stoffskifte som er vanskelig å behandle

Men ikke gi deg - ring og mas! Av og til får de avbestillinger, og hvis du har mulighet til å stille opp på kort varsel, får du komme inn tidligere. Be om å bli satt på en "ringeliste" eller noe sånt, og at de ringer deg hvis de får en avbestilling til dagen etter f.eks. De er sikkert bare glade for å få benyttet de avbestilte timene?

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

tussemaja, det viktigste du kan gjøre nå, utenom å vente på legetime, er å lære opp deg selv. Les og forsøk å forst alt du kan. Det er også mange her inne som har bedrevet regelrett medisinsk opplæring av fastlegen
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Østlandet
    Alder
    54
    Meldinger
    201

Smile Sv: Jeg har "alle" symptomer på lavt stoffskifte, men legen sier prøvene mine er bra.

Hei
    Har fått time på sykehuset, tidlig i september får være fornøyd med det..
    Her er blodprøver jeg skal ta før jeg skal dit:
    Enkelt hematogram ( hva nå det er..)
    HbA 1c
    TRAS 3
    Kreatinin
    Karbamid( urea)
    Natrium
    Kalium
    Glukose 12
    C-peptid 12
    Magnesium
    Triglyserider 12
    Kolestrol
    HDL - kolesterol
    LDL - kolesterol
    TSH
    FT 4
    ft 3
    Anti- TPO
    25-OH-Vit D
    ACTH ( kl 07-09)
    Veksthormon
    IGF-1

Ser det ut som det dekker alt?
    Er spent på hva som kommer ut av dette.
    Nå bruker jeg jo Levaxin 100 mcg, og hva vil da blod prøvene vise pga dette?
    Men det tar de vel i betrakting håper jeg....

Tussemaja
    ( bruker stort sett Ipad, så jeg får ikke lagt inn like fine ikoner som dere...)

Lignende tråder

1. Svar: 16
    Siste melding: 25-06-14, 15:44
  2. Legen sier jeg er OK
    Av kurt i forumet Lavt stoffskifte hos menn
    Svar: 33
    Siste melding: 25-06-11, 07:16
  3. Legen min sier jeg er overdosert
    Av Siven i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 58
    Siste melding: 17-03-10, 18:09
  4. Mitt stoffskifte var lavt...og prøvene var 2 år gamle
    Av snoopy i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 5
    Siste melding: 10-01-08, 12:47

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn