Viser søkeresultater 1 til 10 av 79

Hybrid View

Medlem siden
    Dec 2010
    Sted
    Oslo
    Alder
    44
    Meldinger
    76

Standard Sv: Helt ny i gamet...!

Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
    Du tar ikke feil, TSH kan med hell komme ned til 0,5. Men det tenker vel ikke legen din siden FT4 er forholdsvis høy.
    Prøv en av privatlegene på forsiden av forumet. Be om å få prøve thyroid (det vil endoen neppe gi deg). Spis B12, du kan med hell få den høyere. Ta vit C, magnesium, kalsium, B vitaminer, selen.
    Takk for råd! Tror jeg skal høre hva endokrinologen sier først. Han vil kanskje gi Liotyronin? Eller sverger de også til Levaxin? Hvis han ikke har noe smart å komme med, må jeg prøve meg hos en privat. Er bare veldig lite lysten på å betale 2000 kroner for en konsultasjon...

Jeg spiser 10 paranøtter hver dag, så regner med at behovet for selen dekkes der. Tar også 1000 mg C-vitamin hver dag. Tar Balansert Mega-B-Stress, og 1000 mcg B12 hver dag (har bare ikke vært så flink i det siste). Hvorfor bør man ta magnesium og kalsium? Kalsium er vel bra for å forebygge osteoporose, men er det flere grunner?

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Sitat Opprinnelig skrevet av Cath82 Vis post
    Hvorfor bør man ta magnesium og kalsium? Kalsium er vel bra for å forebygge osteoporose, men er det flere grunner?
    Magnesium er et must for binyrene, binyrene er et must for stoffskiftefunksjon (særlig hvis du planlegger å begynne med T3 tilskudd som liothyronin). Magnesium og kalsium er to kosttilskudd som hører sammen. Søk på forumet her og les mer

Medlem siden
    Dec 2008
    Sted
    alle lande
    Meldinger
    1,364

Sitat Opprinnelig skrevet av Cath82 Vis post
    Hvorfor bør man ta magnesium og kalsium? Kalsium er vel bra for å forebygge osteoporose, men er det flere grunner?
    Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
    Magnesium er et must for binyrene, binyrene er et must for stoffskiftefunksjon (særlig hvis du planlegger å begynne med T3 tilskudd som liothyronin). Magnesium og kalsium er to kosttilskudd som hører sammen. Søk på forumet her og les mer
    Blondie har en (vigtig) pointe! Disse to mineraler i fælleskab er så vigtige for os med hypothyreose, at de har fået sit eget emneforum her.
    Hvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.

Lignende tråder

1. Hei er helt ny her jeg.....
    Av Brit i forumet Blodprøver
    Svar: 2
    Siste melding: 10-03-10, 15:04
  2. Helt ny her :-)
    Av Carro i forumet Presentasjoner
    Svar: 1
    Siste melding: 17-03-09, 15:10
  3. TSH helt på bærtur :)
    Av Hildemor i forumet TSH
    Svar: 12
    Siste melding: 28-02-08, 19:25
  4. Helt ny...
    Av Elisabeth i forumet Presentasjoner
    Svar: 1
    Siste melding: 26-01-08, 18:05
  5. Må bare spørre(ny i gamet)men hva er amor????
    Av linnmathea i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 7
    Siste melding: 28-05-06, 21:07

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn