Hej Mille

Jeg er glad for at du tager det så pænt, og alene dette beviser, sådan set, at du er endnu ikke gået i den fælde, der hedder "spiseforstyrrelse", der netop kendetegnes ved udpræget mangel på (selv)erkendelse og af en tilstand af "benægtelse".
Sitat Opprinnelig skrevet av Mille85 Vis post
Jeg har vært i snakk med mange kostholdseksperter og personlig trenere som alle sier "man må forbrenne mer enn man tar inn" og fnyser av meg når jeg sier jeg enten ligger på mindre eller akkurat på grensa for det jeg forbrenner.
Disse eksperter bliver du nødt til at jage på porten, hvis du kan finde styrke til det. De er meget overbevisende, med deres forenklede budskaber, der hvert især sender skylden for kiloerne tilbage til den nødlidende. De indkasserer deres penge og de afviser ansvaret for deres vejledning. Det er altid klientens/patientens skyld, når eksperternes anvisninger ikke virker, eller virker modsat. Det er en 100% "vin-vin" til dem, og 100% "tab-tab" til dig. Det skal du ikke finde dig i. Du fortjener bedre end det.

Jeg er i tidsnød i dag, så det bliver kun kort respons fordi du virkelig fortjener respons for dit mod til erkendelse og for din realistiske sans, selv om du endnu ikke er tæt på nok til at lade tvivlen komme dig selv til gode. Ikke eksperterne.

Endnu en gang, for at hjælpe dig med at forstå, hvad du er op imod, vil jeg opfordre dig til at nærlæse denne tråd:

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
...tvunget din krop til at danne masser af anti-thyroid hormoner, slet og ret for at redde livet ved at spare på energien. Hvad det er, hvorfor og hvordan det udvikler sig, kan du læse i denne beskrivelse.
Og ellers kan du sikkert få en hel del ud af at nærlæse tråden til Belle her, hvor der findes kommentarer til kostholdet, du kan have megen nytte af at læse.

Du skal nok lykkes, hvis du kan acceptere "omveje" udenom de nemme, forenklede opfattelser ude i "ekspert-verden". Og hvis du lader tiden arbejde for dig. Ikke at tvinge den til at arbejde mod dig - ved at presse, hvad ikke kan presses.