Viser søkeresultater 1 til 10 av 14
Threaded View
-
11-06-11, 21:38 #10
Sv: Nykommer
Jamen, disse prøveresultater er ubrugelige, når prøverne blev udtaget efter at din man har fået sin medicin om morgenen.
Vi er nu i sjette måned efter medicinstart. Hvor lang tid mon, mener lægen, skal der gå før "det har stabilisert seg"? Min erfaring siger, at det er stabilt (skidt i dette tilfælde) efter anden måned på medicin. I denne fase burde prøverne tages ca. hver sjette uge, for at kunne iagttage OM der sker noget i den rigtige retning eller OM medicindoseringen burde øges. Dvs. at siden 1/2-11 burde din mans hormoniveauer måles mindst 3 gange i den mellemliggende tid - medicinfastende, røgfrit og senest kl. 8 om morgenen, for at visse rette TSH niveau, fordi TSH's døgnvariation gør at tallene bliver meget "pænere" op ad dagen, men derfor er thyreoideahormoner alligevel ikke lige så "pæne". Men det betyder intet når lægen stirrer sig blind på TSH.
Jeg stemmer for second opinion, forudsat at I bor i anden landsdel end nordpå, hvor der er meget længere mellem læger, der har et fornuftigt forhold til TSH og ellers interesserer sig mest for patientens tilstand/symptomer.
For en person der vejer f.eks. 90 kg vil en virksom dose af Levaxin være 198 (200) µg/mcg pr dag. Jeg ved ikke hvor meget din mand vejer, men vejer han 90 kg eller mere, da får han kun halvdelen af, hvad han har brug for.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 17Siste melding: 26-05-10, 13:09 -
Spørsmål fra en "nykommer"
Av Pamping i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 12Siste melding: 26-01-10, 17:59 -
Lavt blodtrykk pga. lavt stoffskifte?
Av Lene i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 47Siste melding: 30-10-09, 20:53 -
bør ikke mannen min være hjemme?
Av uheldig i forumet Familielivet med stoffskiftesykdomSvar: 8Siste melding: 16-11-08, 12:51 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet TSHSvar: 13Siste melding: 27-10-06, 20:28

Svar med sitat
Bokmerker