Viser søkeresultater 1 til 10 av 22

Hybrid View

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Standard Sv: Stoffskiftesykdom? Veien til et friskere liv

Sitat Opprinnelig skrevet av TheaK Vis post
    - Utfordringen er at noen pasienter har uklare plager som de setter i forbindelse med stoffskiftet selv om stoffskiftet biokjemisk er normalisert. Der kommer den medisinske vitenskapen litt til kort. I slike tilfeller tror jeg at det kan være sammensatte årsaker til plagene, sier Roksund.[/I]

Eller for å si det han sa litt kortere: Hvis du fortsatt tror du er sjuk etter å ha fått levaxin er det du som er problemet, ikke stoffskiftet ditt.
    Samme idiotiske sang som afsunget så ofte før: 'Er blodprøven (eller dvs. tsh'en) pæn, er symptomerne inde i dit hoved.' ... I så fald bare ret mærkværdigt, som jeg har erfaret, at en hel række symptomer, jeg slet ikke havde sat i forbindelse med stofskiftet, forsvandt med mere medicin. Og senere, da jeg fik anden - og meget dårligere medicin - fik jeg symptomerne tilbage - hvorefter de igen forsvandt, da jeg fik thyroid. Heeelt tilfældigt, altså

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Ålesund
    Alder
    51
    Meldinger
    418

I den samme artikkelen har de intervjuet Gisle Roksund, leder i Norsk forening for allmennmedisin:

Han er ikke enig i at det er for lite oppmerksomhet blant legene eller på medisinstudiet om stoffskiftesykdom.

Høyt eller lavt stoffskifte er vanligvis ganske kurant å behandle, påpeker han
    Jeg blir så uendelig trist av å lese sånt! Vil det noen gang endre seg?

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Sitat Opprinnelig skrevet av TheaK Vis post
    Mens Bente Bakke hvert fall sier: Problem med lavt stoffskifte er mest utbredt. Mange har gått i årevis uten å få skikkelig behandling. Det er rett og slett et samfunnsproblem. Disse pasientene ville følt seg som friske hvis de fikk en tidlig diagnose og optimal behandling. I stedet faller flere ut av arbeidslivet etter år med stadig dårligere helse og gjentatte sykmeldinger.

Kanskje er boka hennes verdt å ta en titt på?
    Det lyder meget fint - i teorien når det kommer fra denne forfatter. Der er dog en stor afstand mellem at erkende problemerne og - den måde man (her Bente Bakke) mener, de bør løses. Problemet er blot dette, at Bente Bakkes løsnings-model (Sygdoms-mestring, gåture med hunden, Levaxin, Levaxin og mere Levaxin) i realiteten gør ingen forskel og patienterne fortsat plages. Det er hvad jeg husker fra flere "Bente-Bakke-diskussioner" her på forummet for nogle år siden. Bl.a.:

Alle tråde ligger i forummet Norsk Thyreoideaforbund (NTF)
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    56
    Meldinger
    3,083

Katjakaj & BenteBent

BenteB er på medlemslista - men etter trekvart år som medlem så kastet hun inn håndkleet her i 2008 (se Anisas linker).
    "Artig" at hun etter omleggingen kommer under beskrivelsen "Ny i gjengen" -
    ha-ha-ha -- jeg har en bitteliten følelse av at hun ikke føler seg som en i Sonjas gjeng
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Jan 2011
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    65

Takk for oppklaring om Bente Bakke! Da kanskje jeg lar være å kjøpe boka hennes, hvis det ikke er noe annerledes enn Rosenthal-bøkene... Men hvis noen kjøper den eller har sett den, kan de jo kanskje skrive litt i denne tråden om hva den handler om

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    56
    Meldinger
    3,083

Hvis du er nysgjerrig på den BB-boka - så kan du sjekke Biblioteket;
    om de ikke har den - så kan det godt hende at de bestiller den for deg.

Hos noen bibliotek kan du gjøre dette via hjemmesiden deres - -
    men jeg tror du må ha bibliotekkort da..
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Lignende tråder

1. Hvor går veien videre?
    Av jolene i forumet Dagboker
    Svar: 17
    Siste melding: 01-12-10, 09:40
  2. Moxa's dagbok - veien til forståelse..
    Av Moxa i forumet Dagboker
    Svar: 11
    Siste melding: 31-05-10, 08:22
  3. Hvordan var veien deres til diagnose?
    Av Evita i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 3
    Siste melding: 28-10-08, 22:34
  4. små barn og stoffskiftesykdom
    Av rikke i forumet Stoffskiftesykdommer hos barn
    Svar: 4
    Siste melding: 23-05-07, 05:38

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder