Legen sier at jeg kommer til å måtte begynne på medisiner før eller siden, men hun synes ikke det er indikasjon for det sånn blodprøvene mine er nå.
Ikke annet enn alle symptomene du har på lavt stoffskifte, vel ... ? Legen din er forsåvidt på linje med det som anbefales av Egil Haug i Tidsskrift for den norske legeforening, hvor han mener at man ikke skal medisinere før blodprøvene er utenfor referanseområdet.

Nå har jo du en så høy anti-TPO at det ikke er tvil om at immunsystemet er i ferd med å angripe skjoldbruskkjertelen din, slik at den gradvis brytes ned og ikke kan gjøre jobben sin.

Jeg har fått time på ultralyd til sommeren, men hva kan jeg forvente meg at skjer? Må jeg bare ha det sånn til blodprøvene blir dårligere? Bør jeg prøve å overtale legen til å prøve å gi meg medisin og se om det hjelper?
Svar på spørsmålet ditt: Ja, det ville jeg gjort. Det er så slitsomt å gå med alle disse symptomene, slik du forklarer at du har det, at man gjerne ikke vil gå med dem lenger enn nødvendig. Du kan be om at det settes i gang en prøvebehandling med Levaxin. Som legen sier må du før eller siden i gang med det, så jeg mener det ikke er noe å vente med. Men som det sies i de andre svarene du har fått - få tatt fastende blodprøver med en gang legekontoret åpner om morgenen, for at prøvene skal bli riktige.