Viser søkeresultater 1 til 10 av 83
Hybrid View
-
24-05-11, 13:42 #1
Sv: Blodprøvesvar, noen som kan svare?
Hvis fastlegen din er fiksert på TSH - så kan du gjøre en av to (eller begge
):
- be om henvisning til spesialist (fortrinnsvis endokrinolog) eller
- bytte fastlege.
- en annen (mindre kjent) indikator på sviktende / ødelagt stoffskifte er leververdier -
måles i blodprøve som S-ALAT
Anbefaler forøvrig å lese hele tråden (som er boka) til Per Egil Hegge
Har lest om dette (leververdier) i andre tråder også - f.eks denne:
Sist endret av Kevlin; 24-05-11 kl 14:21 Begrunnelse: Lagt inn sitatbokser fra andre tråder - vdr leververdier & stoffskiftesykdom
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
24-05-11, 16:35 #2
Sv: Jeg har "alle" symptomer på lavt stoffskifte, men legen sier prøvene mine er bra.
Hei igjen og takk.

(Finner forresten ikke tråden min når jeg er på forumet... Måtte inn på mailen og gå via svarene der...?)
Men uansett: leverprøven er bra: S-ALAT 19 (10-45)
Men har en annen prøve: S-ASAT 14* (15-35) vet ikke hva det er?
Kjenner jeg gruer litt for i morgen. Skal ikke til fastlegen, for det var så lang ventetid...
Skal også prøve å få en gradert sykemelding, jobber i barnehage, kjenner at det er tungt nå
Men takk igjen for så mange nyttige svar og gode tilbakemeldinger
Klem tussemaja
-
25-05-11, 08:57 #3
Sv: Jeg har "alle" symptomer på lavt stoffskifte, men legen sier prøvene mine er bra.
Hurra

Legen vil sende meg til spesialist for alt tyder på stoffskifteproblemer :/
Godt å få hjelp
Tussemaja
-
10-06-11, 22:47 #4
Hei igjen. Nå har jeg vært sykemeldt (50%) siden 25 mai. Venter og venter på time hos spesialist

Noen som vet om det pleier å ta lang tid før man kommer til spesialist? Jeg bor i telemark, så det er vel sykehuset i skien jeg skal til vil jeg tro.
Har iallefall et ikke- eksisterende liv når det gjeldermann og barn :( håper jeg snart får orden på dette :/
-
11-06-11, 06:09 #5
Du finner oversikt over ventetid på Fritt sykehusvalg, her: http://www.frittsykehusvalg.no/start/
-
20-06-11, 19:52 #6
For 3 uker siden jublet jeg for NÅ skulle jeg få hjelp! Men hva har skjedd? Ingenting :(
Fikk ny time hos lege på frdag, må jo fortsette sykemeldingen min :/
Snakk om å være i IA bedrift og få folk raskt tilbake i arbeid:/
Helsevesen i Norge går tregt :(
Tussemaja
-
24-06-11, 09:20 #7
Hei igjen og igjen...
Da har jeg vært hos legen igjen, han skrev ut Levaxin til meg, jeg fortsetter med 50% sykemelding, og skal tilbake 1/8.
Skal også ta nye blodprøver, tsh, t3 og t4. Ikke anti tpo.
Har valgt å vente til mandag med å ta disse, for da tar jeg de sånn ca 8. ;)
Men burde jeg vente med å ta Levaxin til etter det, eller er det bare å starte. Hvor lenge sitter den medisinen i kroppen?
Tussemaja
Fikk forresten 100mg, skal ta en om dagen.
-
29-11-11, 12:47 #8
Når jeg skal lete etter en tråd som jeg enten har startet eller svart på, går jeg inn i øverste bjelke på forumet og klikker på Nicknavnet mitt.
Der inne til venstre kan jeg klikke meg videre på bl.a.:
Finn alle innlegg
Finn alle emner startet av...
-lig hilsen ElbethJeg har nylig fått legen min til å søke om Thyroid fra Erfa på registreringsfritak
Vi er alle mer eller mindre avvik fra normen.
-
29-11-11, 12:50 #9
Det kan du også gjøre ved navnet ditt på venstre side -
klikk der så får du en liten rullgardin med valg
-
bl.a "View Forum Posts"Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
25-01-12, 07:49 #10
Heisann :-)
Et lite livstegn fra meg.
Har nå brukt armour siden 7 november eller noe sånt... Begynte på en kvart grain (15mg), har økt så nå tar jeg 1,5 grain + en kvart..(105mg) hehe, ikke lett å regne..
Øverbye sa jeg måtte opp i større dose, siden min gjennomsnitt kroppstemp kun er på 35 grader på morgenen.men doseøkning kan man jo ikke øke sånn fort...
Formen er sånn til og fra. Noen dager er fine, prøver å trene litt, 15 min på tredemølle, og litt situps og armhevinger. Vekten stiger, og ting tar tid.
ellers er jeg i 60% jobb, har vært sykemeldt i 9 mnd nå... Mange tanker i hodet om hva jeg skal gjøre videre. Full jobb eller ikke. Skal på møte med nav om litt, er spent på hva de sier.
Et rotete innlegg, Fra et forvirret hode...
Klem Tussemaja
Lignende tråder
-
Kan jeg ha lavt stoffskifte problemer om prøvene mine er helt fine?
Av Lucky i forumet DagbokerSvar: 16Siste melding: 25-06-14, 15:44 -
Legen sier jeg er OK
Av kurt i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 33Siste melding: 25-06-11, 07:16 -
Legen min sier jeg er overdosert
Av Siven i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 58Siste melding: 17-03-10, 18:09 -
Mitt stoffskifte var lavt...og prøvene var 2 år gamle
Av snoopy i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 5Siste melding: 10-01-08, 12:47

Svar med sitat

Bokmerker