Du er absolutt ikke alene anafylaxia - og vær snill ikke å gå i sjokk over min harmende fremstilling. Den er absolutt ikke til deg.

Og det er sikkert ikke bare Armour du ikke har hørt om ? For det finnes MASSE forskjellig stoffskiftemedisin "der ute". Altså på det som kalles verdensmarkedet. Og det er jo der ute medisin produseres. Norge, med et bitte lite marked er faktisk ikke intressant. Det selges ikke mer medisin her enn i en by på kontinentet som en har hørt navnet på !
Vi bør derfor ikke slå oss på brystet å hevde at vi er de eneste som har rede på dette. Vi er faktisk dem som bør være litt lydhøre til hva som foregår der ute - og ikke kreve en masse avgiftspenger for en markedsføringstillatelse.
Norge har innsett den medisinske konflikten, og har vært nødt til å tillate medisin brukt på pasienter i Norge som ikke har markedsføringdstillatelse. Norske sykehus søker om spesiatillatelse (registreringsfritak) mange ganger i timen - ellers ville folk faktisk dø.

Armour produseres i USA av Forest Pharmaceutical av frysetørrede kjertler fra gris. De har høstet anerkjennelse fra mange kompetente institutter for deres produkt. Bla. Broda Barns Foundation.

Jeg synes det er latterlig å høre Norske leger med fattig evne forsøke å så tvil om dette produktet fordi det ikke står i den Norske Felleskatalogen.
Det er også fortvilende å bevitne at de avskjærer seg selv fra å bruke et vektøy som virker bedre enn det eneste de tillater - på NOEN pasienter.
Det er også forstemmende å høre legene si at Levaxin ikke virker godt nok på 10-12% av hypothyreosepasienter - og så gir de bare blaffen i dem !
Og de få som orker å opponere må fanken meg betale for sin livsforbedring selv !

Levaxin er det eneste som har slik tillatelse i Norge. Alle andre er ute. Virkelig ute. De blir ikke nevnt i Norske publkasjoner og man må ty til utenlandske kataloger for å finne dem.
Er det trygt for OSS tro ? Er det det beste for oss ?
Og det er ikke så lett som det høres ut !
Det er vel derfor ingen har hørt om Armour ?
Det sier de iallfall, men de har samme tastaturet under fingra sine som jeg har ! Og de har ikke noen hypohjerne å slite med heller !
Ærlig talt, jeg finner det faktisk vanskelig å tro dem - iallfall spesialistene da !
Medisin produsert etter samme prinsipp som Armour var enerådene opp til i slutten på 60åra.
Skal vi tro at alle i helsevesenet har glemt det ?
Levaxin urkonkurrerte de medisinene UTEN å bli kontrollert pg utprøvd på vanlig måte når nye produkter markedsføres ! Man sa simpelt hen at det var det samme, bare mye bedre !
Og det var det nok også - mest for produsentene, men også for pasientene !
Men poenget mitt er at man glemte de 10-12 prosentene - og ikke bare det, man glemmer dem fremdeles !
puhhh !