Viser søkeresultater 11 til 20 av 32
Tråd: imponert!
-
04-10-09, 22:18 #11
Sv: imponert!
Øynene mine må ha hoppet - TRAS er jo tatt og den er også negativ.
Da tyder det jo ikke på at du har sykdom i kjertelen, så da er det noe annet som gjør at stoffskiftet er lavt.
Så da er det å begynne å lete - det betyr stikk og spytt det "usikker".
Og usikker det er man jo - jeg var helt sikkert verre enn deg.
Det er viktig å "utdanne seg" i dette. Behandlingsapparatet, som vi jo i utgangspungktet skal stole på, er kanskje de som er mest usikkre.
Kan du mer, kan du kreve din rett.
Så håper jeg at du etterhvert kan fjerne den u-en foran sikker ?
Jeg hadde heller ikke antistoffer.
Og vet til dags dato ikke hvorfor jeg fikk lavt stoffskifte.
Jeg begynte jo på en fulldose og det kan jo ha tatt knekken på en kjertel som var iorden.
Jeg antar at jeg hadde D-vitaminmangel den gangen - etter det jeg nå kan kjenne igjen av symptomer på det.
Andre ting kan det jo også ha vært og sammen.......
Så Nora, jeg er usikker på om den påvisningsmetoden er helt trygg, men den funker jo til å påvise binyresvakhet.
Men hva om det er noe annet da......
Og er det binyresvakhet og kjertelen er ok, så kommer den seg jo igjen når forholdne blir lagt til rette for det.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
05-10-09, 21:43 #12
-
05-10-09, 21:53 #13
Tusen takk for mere info
Har forsøkt å ta noen tester som indikerer slitne binyrer. Har forsøkt å forklare hundene mine at jeg trenger å hvile mer, men de bryr seg ikke om det
Håper jeg likevel får forsøkt, fortrinnsvis natur medisin, som kan hjelpe litt : ) Natur medisin er ett av mine interesse områder. Sett i noen gamle meldinger her, at du har vært plaget av leggkramper. Du har da blitt anbefalt kelcium, ja, d er bra, men det virker sammen med magnesium, viktig å bruke ett produkt som inneholder begge deler : ) Håper uansett at du er bedre nå : ) I gamle meldinger ser jeg at du også har hatt noe problemer med sår heling. Da er zink og vit C tingen. Dårlig sår heling kan også tyde på høyt blodsukker, man ser ofte det sammen med andre kjertel problemer, så vær litt obs på det også : )
-
05-10-09, 23:33 #14
Kalcium virker sammen med magnesium, men det hjalp ikke på leggkrampene.
Slike kramper oppstår pga. næringsmangel til musklen.
Mange stoffer er slike næringsbærere og stimulerer ATP systemet.
Det som virket på meg var Kinin, Kalcium og Natrium. Og 1/2liter melk.
D-vitamin virket MOT sin hensikt. Det satte begge leggene i akutt krampestilling.
Men det var den gang jeg hadde lavt D-vitamin.
Nå som jeg har en nogenlunde D-vitaminstatus er bildet et helt annet.
Krampene kommer sjelden nå, og hvis de kommer, så er det etter trening.
Og Natrium er det eneste som virker, og det virker bra.
Jeg har håp om bedring med en enda høyere D-vitaminstatus.
Men det tar tid.....• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
07-10-09, 15:29 #15
<Binyrer blir typisk sliten av å ha ubehandlet nypothyreose, men det kan godt rette seg opp ved riktig medisinering med thyroxin.
Det er viktig å unngå sukker, det spiser rett og slett cortisol, samt å legge seg i tide.....senest klokken 10. Det står mer ang. slike ting på Dr. Rinds nettside.Sist endret av Admin; 07-10-09 kl 16:23 Begrunnelse: Link tilføjet
-
07-10-09, 16:32 #16
Hallo, nå skal jeg endelig få svaret deg, håper jeg
! Har så ustabilt nett, svar har også blitt slettet når nettet har fallt ut.
Men tusen takk for tilbakemelding! Har tatt en "hjemme-sjekk" av bi-nyrene, de er nok litt slitne, så får være litt obs på det. Finn foreslo bl.a være obs på jod. Har tatt litt tilskudd, men nok alt for lite. Stor/normal dose tangmel ser ut til å hjelpe : ) Men da vil jeg forsøke å rekke "alt på en gang", så ender til slutt opp godt under = streken på energi : ) Min kjære datter minner meg stadig på at man trenger uasett litt hvile også : )
-
07-10-09, 17:43 #17
Tusen takk for henvisning til side : )! Nå er jeg ikke så stødig i engelsk, men kan sikkert få litt hjelp med d senere : ) Ja, d sukkeret skal en være litt obs på av mange grunner, vi er neppe skapt for å tåle dette raffinerte produktet, og slettes ikke i de mengder som har blitt vanlig i dag! Sukrin er forøvrig et utrolig bra alternativ! Naturprodukt som smaker og fungerer som sukker, men uten kcal, og til og med bra for tennene : ) Men desverre dyrt, rundt kr 120,- pr kg. Men kaker og annet blir bare helt perfekt med d
-
02-03-10, 23:32 #18
Resept på naturlig thyroid
Nå har jeg "kjørt på" med kosttilskudd i "mega doser", også vit D3, jeg har tatt Ashwagandha som binyre-støtte, og forsøkt elimenere vanlige årsaker som kan forårsake lavt stoffskifte. Men jeg er ikke i mål, svært lave energinivåer, og bl.a sterke muskelsmerter. Legen min ville at jeg skulle forsøke levaxin, særlig for d siste.
Men utifra hva jeg har lest her, og ikke minst brukererfaringer, gjør at jeg ønsker å forsøke den naturlige varianten. Men hva er utgått, hva får man tak i osv, noen som har noen tips, evt som privat melding : )? Legen min er veldig ok, tror ikke det skal bli noe problem å be om resept fra ham, men hvilket preparat vil dere foreslå at jeg ber om resept på?
Vil det lønne seg å importere selv? Pris har betydning for meg, tar gjerne i mot tips : ) På forhånd takk : )
-
03-03-10, 06:25 #19
Sv: Resept på naturlig thyroid
Nå er det vel kun ERFA Thyroid fra Canada det er mulig å få tak i i Norge. Se forsiden av forumet, der er det link videre til ERFAs hjemmeside. Legen må da skrive en resept på et såkalt uregistrert preparat. Den skal egentlig sendes inn til ett eller annet kontor, så papirmølla må få gå sin gang. Men om du tar med resepten på apoteket og sier at det er akutt, lar de deg få ERFA først. Så sender de inn papirene etterpå. Det gjorde jeg og det gikk helt greit. Apotek 1 ser ut til å ha lavest pris på ERFA. Du må kanskje regne med at Thyroiden må bestilles og at det tar litt tid.
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
03-03-10, 12:01 #20
Sv: Resept på naturlig thyroid
Det absolutt billigste er hvis du kjenner noen som skal til Thailand, og få dem til å kjøpe "THYROID-S". Da får du 1000 stk. for nkr. 250,00!!!(1 GRAIN=60mg).
Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
Svar med sitat
!
:idea:, er jeg optemistisk i forhold til å finne ut av ting

Bokmerker