Viser søkeresultater 1 til 10 av 14
Threaded View
-
12-05-11, 17:22 #7
Sv: Hashimotos og Erfa Thyroid
Jeg skiftet direkte fra levaxin/lio til Erfa og har god erfaring med det. Det tok lang tid før jeg merket stor forskjell, men jeg sluttet å fryse ganske fort hvilket var bare herlig. For meg var det enkelt å regne ut riktig dose fordi jeg fra før stod på kombinasjonsbehandling mellom T4 og T3 (noen av de samme virkestoffer som Erfa), samt at de var i samme blandlingsforhold som i Erfa 1:4-5.
Som et utgangspunkt kan du regne ut hvor mye T4 og T3 som er i Erfa. I en 60mg tablett er det 35mcg T4 og 8-9mcg T3. For å regne om T3 tilT4 (i den grad det er mulig) kan du gange med 4. Det vil si at i en 60mg Erfa tablett er T3 mengden lik 32-36mcgT4. Hvis du legger dette sammen med T4 mengden er du oppe i 67-71mcg. For å nå opp i den dosen du bruker i dag på 112mcg T4 per dag må du derfor opp i ca 1 og en halv 60mg Erfa tablett daglig. Jeg vil likevel anbefale deg å starte med en og en kvart tablett fordi Erfa inneholder flere hormoner og dermed er mye mer potent. Samt at det jeg opererer med her er kun ca tall.
Lignende tråder
-
Graves sykdom. Overgang fra Levaxin til Erfa Thyroid
Av Vilje i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 47Siste melding: 21-07-10, 21:50 -
Praktiske spørsmål ved overgang til Thyroid
Av Delisa i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 21Siste melding: 29-04-10, 12:37 -
Hjelp! Dosering av Erfa overgang fra Armour
Av Siven i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 5Siste melding: 08-12-09, 15:59 -
seponering av Armour for overgang til Levaxin
Av i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 2Siste melding: 30-03-05, 14:04

Svar med sitat

Bokmerker