Jeg skiftet direkte fra levaxin/lio til Erfa og har god erfaring med det. Det tok lang tid før jeg merket stor forskjell, men jeg sluttet å fryse ganske fort hvilket var bare herlig. For meg var det enkelt å regne ut riktig dose fordi jeg fra før stod på kombinasjonsbehandling mellom T4 og T3 (noen av de samme virkestoffer som Erfa), samt at de var i samme blandlingsforhold som i Erfa 1:4-5.

Som et utgangspunkt kan du regne ut hvor mye T4 og T3 som er i Erfa. I en 60mg tablett er det 35mcg T4 og 8-9mcg T3. For å regne om T3 tilT4 (i den grad det er mulig) kan du gange med 4. Det vil si at i en 60mg Erfa tablett er T3 mengden lik 32-36mcgT4. Hvis du legger dette sammen med T4 mengden er du oppe i 67-71mcg. For å nå opp i den dosen du bruker i dag på 112mcg T4 per dag må du derfor opp i ca 1 og en halv 60mg Erfa tablett daglig. Jeg vil likevel anbefale deg å starte med en og en kvart tablett fordi Erfa inneholder flere hormoner og dermed er mye mer potent. Samt at det jeg opererer med her er kun ca tall.