Her hos den norske legeforening, skroll nedover, les Vindu 2, står de om økning ved graviditet

Sitat:
nder graviditet øker østrogenproduksjonen kraftig, spesielt i første trimester, og derfor øker også TBG-konsentrasjonen sterkt. Det er en av årsakene til at tyroksindosen må økes med omtrent 50 % hos gravide som behandles med tyroksin, og doseøkningen bør skje i første trimester. Hos thyreoideafriske kvinner vil den sterke økningen i choriongonadotropin (hCG) i første trimester stimulere thyreoideas hormonproduksjon, slik at TSH-sekresjonen reduseres eller undertrykkes. TSH kan derfor ikke brukes som mål på thyreoideafunksjonen i den første delen av graviditeten.
Og da snakker de ikke om at du allerede går på T3, som du gjør.....Maken til uvitenhet hos endokrinologen som anbefalte deg å senke medisinene.

Fra legemiddelhåndboka
Sitat:
Graviditet, amming:
Nødvendig substitusjonsbehandling med tyroksin må ikke avbrytes i svangerskapet. Substitusjonsbehovet øker hos gravide. Økningen er størst i første halvdel av svangerskapet. Dosen bør høynes etter prøvesvar. TSH-verdi mellom 1 og 2 anbefales. Mange har ved slutten av graviditeten en T4-dose som er 1,5–2 ganger høyere enn den dosen de brukte før de ble gravide. Etter fødselen avtar substitusjonsbehovet raskt. Dersom kvinnen har økt i vekt, vil behovet ligge litt over det hun hadde før graviditeten. Overgang til morsmelk er minimal, og thyreoideahormoner kan brukes uten problem ved amming.
sonjas-stoffskifteforum.info/showthread.php?t=12658

les artikkelen jeg referer til, og siterer fra tidsskriftet.no

Mange gravide må øke dosen med thyroide hormoner under svangerskap. kanskje du skal høre på legen din. Det e rikke sikkert TSH er så viktig her, men hvordan du føler deg. Du sier jo selv at
For 2 måneder siden var jeg på tsh: 0,80, kjente meg mye bedre!
.

kanskje du skal høre på legen din? Hvis du leser i tråden jeg siterer fra, ser du at Viljes lege ikke kan så mye om graviditet og stoffskifte. les deg opp, snakk med legen.