Sitat Opprinnelig skrevet av IngvildK Vis post
Har vondt i hodet, er trøtt og sliten og kløe i halsen. Er ofte kvalm og synes jeg har merket mer av kvalmen når jeg har glemt å ta levaxin, kan dette ha noen sammenheng?
Bør jeg la være å ta levaxin ved nye stoffskifte-prøver?
Håper noen har tid til å svare
Hei IngvildK!
Jeg hadde nøyaktig samme symptomer som deg i tiden jeg gikk på Levaxin. Spesielt var hodepinen og tildels kvalmen ille og særlig i starten av behandlingen når dosen var lav (25-50mcg/dag) ga seg noe etter 2-3 mnd. men ble aldri helt borte. Ved en forveksling på apoteket fikk jeg Eutorox i stedet for Levaxin og hodepinen/kvalmen var tilbake.
Står på pakningsvedlegget til både Lavaxin/Eutyrox at dette er bivirkninger ved for høy dose - fikk imidlertid medhold hos Legemiddelverket i at dette kan skje også ved passe dose - må ikke være for høy dose. Ingen som kan svare på om det er selve virkestoffet eller tilsetningen i tablettene som er årsaken. Alternetivet er Armour/erfa ol. - jeg har ikke samme hodepinen/kvalmen selv om jeg selvfølgelig kan ha hodepine innimellom. At du igjen er trøtt og sliten i tillegg kan jo ha noe med for sakte opptrapping å gjøre i tillegg. TSHèn din bør lengre ned og FT4 lenger opp.

H