Viser søkeresultater 91 til 100 av 103
-
22-04-11, 13:45 #91
Sv: Påan igjen...
Kære Wonki
Det kan også være forstyrrelse i elektrolytter, der ikke kan følge med den forbedrede kredsløbs-/hjertefunktionen pga. langvarig "underaktivitet" som følge af hypothyreose. Prøv at skaffe dig DEPOT-tabletterne "Kaleorid" 750 mg fra apoteket (i håndkøb) og se om en eller to om dagen ikke hjælper. Det har faktisk hjulpet mange i lignende forhold som dit.
Derudover prøv at skaffe et "elektrolyt-pulver" til opblanding i vand, som bruges af f.eks. løbere eller andre sportsfolk (noget sukker kan man nok ikke undgå). Burde kunne findes på apoteket også, men IKKE med syntetiske sødemidler. Pulveret bruges også i Afrika til børn med diarrè, for slet og ret at redde deres liv fra at rinde ud pga. af elektrolytmangel. Det er kun almindelige, biologiske salte, men uden dem går både hjertet og hele kredsløbet i selvsving.
Når man har hypothyreose længe nok, tilpasser resten af kroppen sig (inkl. elektrolyt-niveauet) til den ringere hjertefunktion og dette kan give mærkbare "fornemmelser" når hjertet begynder at jobbe mere normalt, uden at resten af "systemet" har (endnu) tilpasset sig. Lykke til.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
22-04-11, 15:10 #92
tusen takk kan jo ikke skade å prøve. aner ikke hva det er he he, men kan jeg gjøre noen "skade" visst jeg ikke trenger det stoffet
-
22-04-11, 18:57 #93
Hadde et bittelite barn, som nå er stor, som var kjempesyk av diarre en gang. Da fikk vi beskjed om å løpe på apotek og kjøpe elektrolyttpulver. Så det finnes, spør betjeningen og hør om de har uten kunstig søtningsmiddel. Hvis det hjelper, kan det jo hende at du får det rimeligere på nettet? Blir spennende å høre om det hjelper deg!
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
04-08-11, 08:38 #94
Veldige bivirkninger??
hei
jeg har i et års tid er det vel nå prøvd til og fra på levaxin. begge gangene har det samme gjentatt seg; jeg får brystsmerter i starten.det gir seg og så går det ca 3mnd så kommer de sterkt tilbake. første gang var det nok i forbindelse med økning, men denne gangen har jeg gått 3-4mnd på 50m bare og så kom brystsmertene sterkt tilbake. jeg valgte igjen å slutte, men smertene ville ikke gi seg selv etter en uke så i går ble jeg sendt til full sjekk på sykehuset fordi de trodde det veldige presset skyldes angina/noen annen med hjertet fordi presset gav seg med nitroglycerin(eller hva det nå heter).
men de fant ingenting galt så skal visst videre til en sjekk fordi jeg mener det er bivirkninger. har også hatt en liknende reaksjon med en reseptfri hostemedisin.... i dag er det mye bedre men sliter litt med å puste uanstrengt fordi jeg nok har pustet litt rart i en ukes tid.
er det noen som har opplevd noen liknende?? jeg vil ikke tilbake på levaxin for dette er jo rett og slett vondt og skummelt
-
08-08-11, 01:24 #95
Sv: Veldige bivirkninger??
Ja,det har jeg opplevd,jeg begynte med Levaxin,og ble dårlig så fikk ny type medisin,Euthyrox.Jeg ble send på legevakta,måtte der ta EKG og ble sendnt på videre utredninger,og måtte slutte med Euthyrox.Utrolig ubehagelig.Og det tok flere uker etter jeg sluttet med Euthyrox før det ga seg .Nå
har legen min søkt på NAV om andre medisiner,tipper Erfa,og da håper jeg det ikke gir samme utslag.
-
29-11-11, 15:54 #96
Sv: Værre under/etter mensen??
Det verkar som om flera av er får för lite medicin under mensen. Jag undrar om inte det är tvärtom för mig. Jag får högre temperatur (37,0 istället för 36,6) känner mig varm, får varmare fötter och högre puls. Jag funderar på om det kan påverka resultaten av T3 och T4-prover beroende på när i menscykeln proverna tas.
-
30-11-11, 14:23 #97
Nogle tager mindre, andre mere medicin under mensen. Jeg gør det sidste.
-
02-12-11, 10:21 #98
Tack
Nielsigne!
-
22-08-12, 15:41 #99
Sv: overdosert eller tåler ikke?
-
25-04-13, 11:37 #100
Jeg har begynt med levaxin og håper vi finner rett dose snart så jeg kan merke effekt
en stund siden jeg har vært her da jeg for et års tid siden kuttet ut levaxin pga bivirkninger. legen mener jeg stadig ligger litt i grenseland og enten ligger min kropp der eller så vil jeg ha nytte av medisin. fått resept på arm...nå husker jeg ikke helt hva det het
men lar det ligge litt så jeg får tenkt meg litt om
prøvene i dag var
S-TSH 2.2
S-FRITT T4 10.7
S-FRITT T3 4.1
noen som kan si noe om dett så blir jeg glad. finner ikke prøvesvarene fra sist jeg holdt på, men skal lete litt for å sammenligne disse jeg har nå. takker mye for hjelp
da fant jeg prøvesvar for september 2010
TSH 2,4
F4 11,2
F3 4,3
FEBRUAR 2011
TSH 0,013
T4 14,2
T3 5,2
her har jeg gått på levaxin siden september 2010 og sluttet kort tid etter denne målingen i februar pga brystsmerter, veldig smerter. endte på sykehus og de konkluderte med at jeg ikke tålte eller ikke skulle ha he he
Lignende tråder
-
Høy dose Levaxin!?
Av emma i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 13Siste melding: 01-10-10, 16:09 -
Har ikke god nok effekt av Levaxin
Av Martha i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 15Siste melding: 09-06-10, 17:44 -
Levaxin. Jeg føler at min dose ikke er helt rett!
Av Silje T-S i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 1Siste melding: 06-02-09, 11:13 -
Hva er en høy dose levaxin?
Av flerengstrand i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 18Siste melding: 30-03-08, 17:09 -
Hvor raskt merke en doseøkning av Levaxin?
Av lolipop2000 i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 6Siste melding: 10-07-07, 08:42
Svar med sitat

Bokmerker