Viser søkeresultater 1 til 5 av 5

Hybrid View

Medlem siden
    Jan 2007
    Meldinger
    355

Standard Blussende rød i hovedet, over/underdoseret?

Hej
    Jeg er helt rød i hovedet for tiden, har maveuro, har kvalme og er sulten konstant. Jeg afventer blodprøver, men tænkte at det kunne være nogen af jer herinde vidste om det kunne være tegn på over- eller underdosering?
    taknemmelig for svar
    Mange hilsner
    Gitte

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Standard Sv: Blussende rød i hovedet, over/underdoseret?

Det med kvalme og konstant spisning lyder vel som binyrer, der beklager sig?

Men det med maveuro + at være rød i hovedet kender jeg fra da jeg brugte syntetisk medicin. Lidt rød med den gamle Eltroxin, lidt rødere med tiden - alderen, dvs større behov som ikke blev tilgodeset - men helt slemt blev det, da jeg brugte Ny Eltroxin og senere Euthyrox. Det røde kan komme af for lidt mavesyre, har jeg læst herinde. Tåler du den medicin, du får? Det er Euthyrox, så vidt jeg forstår?

Sist endret av Nielsigne; 12-04-11 kl 17:28 Begrunnelse: tilføjelse vedr. maveuro

Medlem siden
    Jan 2007
    Meldinger
    355

tak for mange gode input. Ja tager Euthyrox, men har snart gjort det 1½ år, så bivirkninger kan vel ikke pludseligt opstå? Har fået taget Cortisolblodprøve for 1 uge siden, som viste en morgencortisol på 370 (er godt klar over at en enkelt blodprøve ikke har den store værdi)
    Det med lavt mavesyre vil jeg forske lidt videre i.
    Tak for input
    Mvh Gitte

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Hvis bivirkningen skyldes allergi eller intolerance, så kan det faktisk godt komme, selvom man har brugt produktet længe; man kan desværre sagtens udvikle allergi /intolerance over for noget, som kroppen kender.

Så er der også det med, at ens behov kan blive større - eller i nogle tilfælde mindre. Kvinders behov kan ændre sig i takt med andre hormon-ændringer, fx i årene op til overgangsalderen.

Så måske skal du ha tjekket, hvad vej dit behov går?

Hvis det er mavesyren, det handler om - kun - så kan du prøve at læse her. Anisa har skrevet et meget praktisk orienteret indlæg #72 om tjek af mavesyre og evt. tilskud af forskellig art:

https://www.stofskifteforum.dk/showt...t=11037&page=8

Nielsigne

Medlem siden
    Jan 2007
    Meldinger
    355

Tak for dit svar Nielsigne.

har netop fået de seneste blodprøvesvar fra lægen, og de er "fine". T3 er fortsat lav 1,43 selvom jeg tager en smule T3. TSH er på 0.6. Mit prolaktin er alt for højt, trods medicinering, jeg skal lige have set på om dette kan være årsagen.

Tak for dine input
    Håber du har det godt mit dit naturlige Thyroid
    Mange hilsner
    Gitte

Lignende tråder

1. Hjertebanken - men kvik i hovedet!
    Av gitteh i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 3
    Siste melding: 24-03-07, 10:03

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder