Viser søkeresultater 31 til 40 av 58
-
19-11-10, 21:24 #31
Sv: Jeg har hypothyreose som nok er relatert til hjernen, uten at noe galt er påvist
He, he - husker du noe av det jeg har skrevet før, Anisa? I såfall har du en god hukommelse - om du da ikke leser alle tråder om igjen og om igjen??
Har vært dårlig til å skrive i sommer, ja, men har vært inne og lest innimellom. Men noe har med overskudd og inspirasjon å gjøre, og noe med manglende tid. Det er jo slik at spesielt i sommerhalvåret så har man litt ekstra å stå i med.
Jeg tror det vil gå litt i perioder med skrivingen min, uansett. Men dere blir ikke glemt! Og nå stunder det til jul, og kanskje kan man få litt ork til noen av de tradisjonelle gjøremål. Og så kommer fire kjekke sønner hjem og vil at ALT skal være slik som da de var små, i "gamle dager". Lurer på om barn noen gang blir voksne? En er endatil gift, men i våre moderne tider feirer de like så godt jul hos sine respektive foreldre! Ihvertfall skal de det i år. Ja de barna, de barna....
-
12-04-11, 10:49 #32
Sv: Vantinas hypotyreose-stripe vil jeg maile til noen hver - særlig Legen!
Jeg tror du gjør rett i å reise til Oslo. Har tenkt på det samme. Har ikke funnet eller hørt om leger her som har peiling på stoffskifte. Dessverre...Du KNOKKEL i Ålesund: Har du funnet en lege som er brukbar?Hypothyreose (hashimoto) siden 2002. Jeg fikk konstatert lavt stoffskifte i 2005, da var jeg så syk at jeg stadig mistet bevisstheten. Det var uhyre skremmende....
-
12-04-11, 13:03 #33
Det er noen på medi3 som er bra!! De er i hvert fall flink til å henvise videre og du får prøve naturlig Thyroid.
-
12-04-11, 17:08 #34
Hei knokkel! Jeg har sendt forespørsel til Heggeli-klinikken (skriftlig), og venter på respons derfra. Syns nok at de er sene til å svare, men de har nok sine grunner.
Jeg har i et par år gått til en indremedisiner i Ålesund, da min fastlege vet lite og ingenting om lavt stoffskifte. Legen i byen var noe bedre, men noe glipper der også. Jeg tok f.eks. for ett år siden kortisoltest via Scanlab, fordi jeg ikke hadde virkning av Levaxin + at jeg fikk mer og mer vondt i kroppen - følte at jeg ikke tålte medisinen så godt. I tillegg var det vanskelig å få opp tyroxinnivået - det gikk litt opp av og til, for så å gå ned igjen til tross for doseøkninger. Så jeg sto liksom på stedet hvil, og ble ikke friskere heller. Så tanken om binyreproblemer var der.
Kortisoltesten viste lave verdier, og jeg skrev et brev og forklarte, og spurte om h*n ville gå videre på dette. Jo da, det var helt greitt. Men enden på det ble jo at jeg ble sjekket for Cushing, og ikke lave verdier. Og beskjeden var at alt var normalt. Likevel ser til og med jeg at kortisolnivået er mer enn halvert i forhold til prøver som var tatt to år før (blodprøver). Dette ble ikke kommentert, og heller ikke det lave ACTH. Derfor har jeg resignert ang. leger her i distriktet, og prøver Oslo. Så jeg venter spent på svar.
Siven - takk for melding! Jeg har tenkt litt på Medi3, for jeg kjenner en som har fått hjelp der. Vet ikke hvilken lege han har, men hans mor har fortalt at han først hadde fått en type medisin som ikke fungerte, før han ble satt på noe annet. Hun visste ikke så mye, men jeg har gjort meg tanke om at dette må være thyroid, for mannen er nå veldig bra, har gått ned mange kilo osv. Så forhåpentligvis er det noen der som forstår litt mer enn den gjengse lege utover i distriktet.
Jeg regner med å få komme ned til Heggeli-klinikken etterhvert. Men jeg kan jo ikke drive å reise dit til stadighet, så det kan være greitt å ha et sted som kan overta her oppe når situasjonen er under kontroll. Dette har vært en fryktelig vinter å komme gjennom, med store søvnproblemer og stor fortvilelse over situasjonen. Så nå håper jeg Osloturen vil ende med skikkelig diagnose og riktig medisin :-).
-
12-04-11, 18:11 #35
Sv: Andet symptom: lårmuskel.
Hei AneMarie!
Jeg ville prøve å sitere noe av din tekst, men dette kan jeg rett og slett ikke - syns det er alt for mange forvirrende symboler!
Angående fibromyalgi så tror jeg egentlig ikke at jeg har "den ekte" som blir regnet for en revmatisk sykdom. Jeg tror rett og slett mine muskelsmerter/svakhet er hypothyreosesymptomer. Den "ekte" har visse kriterier som må oppfylles, men selv om jeg var til revmatolog så tror jeg ikke de var til stede i mitt tilfelle. Men noe må de jo kalle det!
Mine muskelproblemer startet for ca. 10 år siden. Jeg ble veldig stiv når jeg hadde sittet stille, og hadde store problemer med å komme meg opp fra en stol. Stivheten løsnet når jeg hadde rørt litt på meg, men å se meg gå over golvet kunne jo være litt av et skue til sine tider! Etterhvert kom også smerter og ikke minst en veldig trettbarhet ved fysisk arbeid - ble veldig fort utmattet i muskulatur. Dette varte noen år, mens jeg i grunnen ble mer og mer redusert. Men det går så uendelig saaakte, at man ikke merker det før det er gått lang tid, og man begynner å se så og så langt tilbake og sammenligne med tidligere tilstand.
De siste 4-5 år har jeg så vært ordentlig SYK, selv om legen påstår at stoffskifteprøvene er "helt normale" - at de er utrolig lave betyr ikke noe! Jeg har nok hatt symptomer uten å være direkte syk i over 20 år. Allerede i 1989 fikk jeg vite at kolesterolet var for høyt, noe senere var det urinsyrenivået og triglyserider, og så blodtrykket som krøp sakte men sikkert opp til uakseptabelt nivå. Men jeg var jo "frisk", selv om jeg hadde mange plager og symptomer som ingen kunne forklare.
Dagens situasjon er slik at legene nok vet at jeg ikke er frisk, men å innrømme at det er stoffskiftet, når de ikke kan tolke blodprøveresultatene, det går jo ikke. Men jeg tror ikke noen av dem ville ønsket å være i mine sko de siste årene!
Så som deg, så har jeg altså også hatt et hormonkaos i mange år, og jeg ba faktisk om stoffskifteprøver for ca. 10 år siden fordi jeg mente det var der problemet lå. Så jeg vil si til deg at du må absolutt ikke resignere og si at dette må du leve med. Et eller annet sted finnes det noen som har kunnskapen til å løse problemet. Selv har jeg nå tatt kontakt med en klinikk i Oslo, fordi her i distriktet er det håpløst. Det kommer til å koste en del, både med reise og behandling. Men når man ikke "lever" uansett, så kan man likegodt bruke penger på å bli frisk - eller ihvertfall friskere!Sist endret av Admin; 13-04-11 kl 11:33 Begrunnelse: Citat indsat og indlæg flyttet fra "Andet symptom: lårmuskel"
-
13-04-11, 11:35 #36
-
08-01-12, 22:21 #37
Lavt stoffskifte og glasslegemeløsning
Både jeg og en venninne med lavt stoffskifte har noe som heter glasslegemeløsning. De verste symptomene er sterke lysblaff, som er ekstra plagsomt ved mørke. Blaffene skyldes at det napper i netthinnen (vi har begge vært hos øyelege med dette). Ellers var det, spesielt den første tiden, "skygger" i synsfeltet. Og hos meg ihvertfall så pulserte øyet i takt med hjerteslagene - meget ubehagelig. Jeg er nå nesten bra, men merker litt av og til til lysblaffene. Ingen lege har nevnt at dette kan være et stoffskiftesymptom, men ettersom de eneste jeg har hørt om som har dette begge har lavt stoffskifte, så lurer man jo litt
-
09-01-12, 08:21 #38
Sv: Lavt stoffskifte og glasslegemeløsning
En forringelse af stofskiftet svækker jo kroppen og ad den vej give en masse forskellige negative resultater. For at noget kan kaldes et symptom, skal det vel være typisk for en tilstand i tilpas mange tilfælde? Men hvis man taler om det ud fra, at kroppen svækkes af et dårligt stofskifte, så kan man måske komme videre med det, også i forhold til lægen.
Nielsigne
-
09-01-12, 10:20 #39
Jeg har hatt lavt stoffskifte, fikk diagnosen i 2001. Noen år etter fikk jeg den lidelsen du beskriver. Atter noen år etter fikk jeg det på det andre øyet. Dette er interessant, legen og øyelegen lurte fælt på hvorfor jeg fikk det 2 ganger...
-
09-01-12, 10:21 #40
Jeg HAR lavt stoffskifte, skal det være :-)
Lignende tråder
-
Nettopp fått påvist lavt stoffskifte
Av Fru Fortuna i forumet Lavt stoffskifteSvar: 25Siste melding: 11-06-10, 12:27 -
Jeg ønsker å få påvist lavt stoffskifte!!!
Av Nettverk i forumet Lavt stoffskifteSvar: 226Siste melding: 17-08-09, 16:33 -
Anatomiske forandringer i hjernen
Av Hansen i forumet Nevrologiske konsekvensene av lavt stoffskifteSvar: 12Siste melding: 26-10-07, 10:48 -
Funker hjernen ?
Av Hansen i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 12Siste melding: 26-10-07, 10:48 -
glemsk mrav hjernen
Av skaye i forumet Hos legenSvar: 48Siste melding: 09-11-06, 21:44
Svar med sitat

Bokmerker