Viser søkeresultater 1 til 10 av 403

Threaded View

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    55
    Meldinger
    1,051

Standard Sv: Diagnosen lavt stoffskifte i januar 2010

Sitat Opprinnelig skrevet av BeritM Vis post
    I januar følte jeg at jeg hadde fått mer energi, og fastlegen maste om at jeg måtte slutte med hc pga at han mente jeg hadde lagt meg ut. Effekten var han null interessert i. Jeg ga etter og begynte å trappe ned. Det gikk kjempebra i begynnelsen, men jeg ble nok litt overivrig.

Etter tre mnd, da jeg var nede på 10 mg, begynte jeg å føle meg veldig sliten igjen. Et første kjennetegn hos meg er da at immunforsvaret går ned, og jeg kjenner tendens til vondt i halsen, blir stadig forkjølet osv. Så det var en litt dyrekjøpt erfaring å havne nede i gropa. Jeg er nok ikke klar for å redusere ennå. Har blitt en del stressdoseringer i det siste. Skal prøve å se om 15 mg holder. Hvis ikke, går jeg opp til 20 mg igjen.
    Jeg har også begynt å trappe ned hc. Er også redd for å bli overivrig. Har blitt mye bedre, men har fortsatt mange symptomer på binyretretthet: Dårlig søvn, trøtthetsperioder på visse tidspunkt av dagen og noe svimmelhet. Da jeg tok hc tidligere var det pga relativt kraftige symtomer som minnet meg på at jeg burde ta. Nå har jeg sjelden disse symtomene lenger, men det trenger ikke bety at jeg ikke trenger hc. Jeg glemmer å ta hc, ofte ender jeg opp på en veldig liten dose. Det har vært slik de siste to ukene. Variert mellom 0 og 17,5 mg. Ja, jeg vet det ikke er bra å sjonglere/variere sånn. Skal skjerpe meg. Men jeg har ikke merket noe negativt ennå, men det kan jo komme!

Hvor lenge etter du gikk ned til 10 mg begynte du å føle deg sliten igen?

Håper det går bedre igjen snart

PS: Hukser ikke, men har du tatt binyreekstrakter? Jeg har begynt med det igjen nå for å kompensere for hc. Men jeg vet ikke om det virker. Har aldri merket noen effekt av det.
    Sist endret av Rufus; 09-04-11 kl 09:13 Begrunnelse: Tilføyde PS.

Lignende tråder

1. Har nettopp fått diagnosen Lavt stoffskifte
    Av Atina i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 29
    Siste melding: 04-08-10, 20:35
  2. Januar 2010. Er det tomt for ERFA thyroid?
    Av knokkel i forumet Mangel på Thyroid-medisiner
    Svar: 8
    Siste melding: 02-02-10, 13:01
  3. Diagnosen
    Av Elis@beth i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 19
    Siste melding: 26-08-07, 21:30

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder