Viser søkeresultater 1 til 10 av 403
Hybrid View
-
06-04-11, 14:15 #1
Sv: Diagnosen lavt stoffskifte i januar 2010
Og grunnen til at de skvetter når de hører ordet kortison, er fordi at det ble drevet noen eksperimenter på førti- eller femtitallet med skyhøye doser. Og de eksperimentene er vel endt opp som en blanding av skrekkhistorier eller vandrehistorier. Kanskje du skulle skaffe deg boka til Jefferies og la legen og familiemedlemmer få lese den? Eller lese litt høyt fra den? Kortison/kortisol er jo et hormon vi har i kroppen, for §&*@#%! Det du tar er fysiologisk dose, altså en erstatning for det kroppen din akkurat nå ikke klarer å produsere. Er de like redde for at du tar stoffskiftemedisin? Spør dem om det? Det er jo det samme, bortsett fra at kortison er sannsynligvis forbigående, og stoffskiftemedisner er vi lenket til for resten av livet. Jeg blir oppgitt av uvitenheten til leger.....
Bra at du doserer deg opp. Lytt til kroppen, og forsøk å lukke munnen deres med fakta. Og ja, det er slitsomt når de du trenger å ha på lag ikke er det.
Klem
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
06-04-11, 14:23 #2
Eller også fordi når man smører seg med hydrokortisonkrem (gjentatte perioder) så blir huden tynn og ser pergamentaktig ut.
Jeg har ei venninne som har hatt psoriasis i mange år og hun har slik tynn hud, noen steder på kroppen, etter bruk av HC-krem.
Hun er helt forfæla over at jeg bruker HC uten at jeg har fått det på resept av legen.Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
06-04-11, 14:26 #3
Og så tenker folk på steroiden, Prednisolone, når det nevnes kortison. Vi spiser HC som ikke er en syntetisk steroide, men et sresshormon og ja, det legger ned binnyrebarkfuksjon, men den bygges opp igjen når de er blitt friske.
Og som Ruth sier, vi tilfører kun det kroppen selv ikke klarer.
Andre som får terapeutiske doser har ikke syke binyrer, så de får ofte en stor dose i tillegg.....da kommer bivirkningene.
Men den største forskjellen er altså HC kontra steroider!!!Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
Lignende tråder
-
Har nettopp fått diagnosen Lavt stoffskifte
Av Atina i forumet Lavt stoffskifteSvar: 29Siste melding: 04-08-10, 20:35 -
Januar 2010. Er det tomt for ERFA thyroid?
Av knokkel i forumet Mangel på Thyroid-medisinerSvar: 8Siste melding: 02-02-10, 13:01 -
Diagnosen
Av Elis@beth i forumet Lavt stoffskifteSvar: 19Siste melding: 26-08-07, 21:30

Svar med sitat

Bokmerker