Sitat Opprinnelig skrevet av isa1 Vis post
får vite svare om en uke, og om de viser at jeg har for høyt, så blir jeg selvfølgelig "glad" (ergo jeg har ikke irritabel tarm og angst sånn egentlig) - men jeg kommer til å føle meg så forferdelig for at jeg i så tilfelle har gjort dette mot meg selv uten å skjønne det......
Som jeg ser på det, har du ingen grund til at føle dig "forfærdeligt". Du har blot forsøgt at udrette, hvad der i virkeligheden burde være dine lægers job. At hjælpe dig (selv).

Det er meget muligt, at du oplever visse gener nu, men det ville du også gøre, omend med modsat fortegn - hvis du slet ikke gjorde noget. Det betyder ikke, at jeg "blåstempler" din foretagsomhed, for det har jeg ikke kompetence til. Derimod har jeg kompetence til at bedømme, at årsagen til dine egne initiativer findes i mangel på rette behandling fra de læger du er i kontakt med. Det er dem, der burde have det forfærdeligt, ikke du.

Derudover har jeg selv oplevet, og oplevet mange andre, i løbet af min 30 år gammel "stofskifte-karriere", at hvis man var syg længe nok, har ens krop OG sind forsøgt at tilpasse sig til de forringede forhold i en grad, at når en bedring endelig kom - følte disse mennesker (og jeg selv med) sig værre til at begynde med, end da de var allermest syge. At du oplever angst kunne tyde på, at forskellen i den (nye) måde at fungere på, fysisk og psykisk, er så stor og indtruffet så "hurtigt", at din krop og sind ikke er nået med i tilpasningen til det nye "aktivitets-/funktionsniveau".

Når dine nyeste prøveresultater kommer, vil du kunne se om det er en legitim bedring, der giver dig problemer, eller om du er reelt overdoseret. Hvis dit stofskifte viser sig være normalt eller minimalt forhøjet - er det det første og du bør "bare" lade tiden arbejde for dig. Hvis derimod dit stofskiftemåling viser decideret forhøjet - er det en overdosering.

Jeg håber for dig, at det er det første.